Tlačové správy WWW.MITSUBISHIMOTORS.SK
Informácie sú platné ku dňu 25.2.2017

Ženeva, 3. 3. 2015Tlačová správa

MITSUBISHI MOTORS NA ŽENEVSKOM AUTOSALÓNE 2015

Spoločnosť Mitsubishi Motors Corporation (MMC) predstaví na 85. ročníku ženevského autosalónu*3 (od 3. do 15. marca 2015) v celosvetovej premiére svoje koncepčné vozidlo MITSUBISHI Concept XR-PHEV II**1 a v európskej premiére aj nový pick-up L200*2, ktorý sa od tohto leta začne predávať na európskych trhoch. MITSUBISHI Concept XR-PHEV II predstavuje malé mestské SUV poháňané novým systémom plug-in hybridného elektrického pohonu (PHEV).


Štúdia MITSUBISHI Concept XR-PHEV II predstavuje malé SUV, ktoré bude podľa očakávania druhým modelom typu PHEV od MMC v nadväznosti na Outlander PHEV uvedený v januári 2014. Nový systém PHEV, prezentovaný v rámci štúdie MITSUBISHI Concept XR-PHEV II, predstavuje ľahký, kompaktný a vysoko úsporný systém s motorom vpredu a pohonom predných kolies, ideálny pre crossovery určené do mesta. Sústava umožňuje dosahovať veľmi nízke emisie CO2 na úrovni iba 40 g/km (jedna z najnižších hodnôt v kategórii PHEV), aj tak však dokáže ponúknuť slušný výkon s príkladne hladkou odozvou vďaka elektrickému motoru s výkonom 163 konských síl. Nový koncept odráža zámer MMC zameriavať sa v kontexte ekologických technológií najmä na elektromobily. V súčasnosti preto vyvíja systémy PHEV umožňujúce optimálnu zástavbu do každého zástupcu modelového radu značky, s cieľom predstaviť ich na trhu už v blízkej budúcnosti.

Model L200 je európskym variantom úplne nového pick-upu Triton/ Strada, ktorý bol v novembri minulého roka predstavený v Thajsku. Prináša množstvo vylepšení v oblasti praktickosti i spoľahlivosti ako pracovné vozidlo, každopádne však bol vyvíjaný ako „Ultimate Sport Utility Truck“ (skutočný športovo úžitkový pick-up) schopný ponúknuť vnútorný priestor rovnako pohodlný ako pri bežných osobných vozidlách. Vznetovú verziu Mitsubishi L200 poháňa preplňovaný agregát 2,4 l MIVEC spĺňajúci európske emisné predpisy a produkujúci emisie CO2 na úrovni iba 169 g/km, čo je jedna z najnižších hodnôt v danej triede, a to všetko s výkonom 181k. Verzia s pohonom všetkých kolies využíva pohonné ústrojenstvo Super Select 4WD-II z modelu Pajero*4, vrátane štyroch voliteľných jazdných režimov ponúkajúcich ideálne trakčné schopnosti na ľubovoľnom povrchu a mimoriadne jazdné výkony v akomkoľvek teréne. Úplne nové pick-upy Triton/ L200 sa postupne predstavujú na globálnych trhoch MMC s plánom uvedenia v 150 krajinách celého sveta.

*1 XR je skratkou pre „X Runner“ (crossover runner). Štýlový crossover schopný svižne prekonávať nástrahy mestskej džungle.
*2 Triton alebo Strada v niektorých krajinách
*3 Pre viac informácií kliknite na www.salon-auto.ch/site_provisoire/index_en.php (Anglicky)
*4 Montero alebo Shogun v niektorých krajinách

MITSUBISHI Concept XR-PHEV II

MITSUBISHI Concept XR-PHEV II je mestský crossover poháňaný ľahkým, kompaktným a vysoko účinným systémom PHEV určeným pre vozidlá s motorom vpredu a pohonom predných kolies k dosiahnutiu skvelého jazdného výkonu a nízkeho dopadu na životné prostredie.

(1) Exteriér

Nová XR-PHEV II stelesňuje živú dynamiku, so siluetou odrážajúcou vyrysované svaly a tvarom karosérie, ktorý tvorí charakteristická línia ostro rezaných tvarov po jej stranách a prechádza do zadných nárazníkov. Predná maska využíva predchádzajúci motív masky modelu Pajero. Tá vyjadruje nový tvar "štítu" na ochranu ľudí a vozidla vďaka ešte viac vylepšenej tradičnej ochrane, ktorou disponuje model Pajero prostredníctvom nárazníkov, ktoré chránia vozidlo z oboch strán i zospodu.

Predný motív sa opakuje i v zadnej časti vozidla, s charakteristickými vysoko posadenými svetlami pre lepšiu viditeľnosť vzadu.

(2) Interiér

Interiér evokuje očakávania dynamickej jazdy prostredníctvom hmatového i optického vnemu použitých materiálov. Prístrojová doska sa zdanlivo otvára ako dve krídla po oboch stranách stredovej konzoly, kde je umiestená väčšina ovládacích prvkov. Plynulé tvary interiéru zrkadlené na prístrojovej doske sú ešte zdôraznené striebornými dekórami a dynamickými krivkami bočných obkladov, prechádzajúcich až do zadnej časti vozidla.

Interiér vyjadruje odvahu prostredníctvom hliníkového rámu, ktorý sa rozširuje do strán smerom od stredovej konzoly, ktorá ešte podčiarkuje minimalistickú horizontálnu prístrojovú dosku. Tá je charakteristická kontrastnými čiernymi a striebornými prvkami v prednej časti.

Kokpit s ovládacími prvkami v stredovej konzole a na volante bol prevedený s ohľadom na čo najväčšie pohodlie vodiča.

(3) Systém pohonu PHEV

Nový systém PHEV bol navrhnutý pre vozidlá s motorom vpredu a pohonom predných kolies. Zahŕňa spaľovací motor MIVEC, nový elektromotor/ generátor a novú pohonnú jednotku (Power Drive Unit); všetky tieto komponenty sú zabudované do prednej časti vozidla. Nová pohonná jednotka je zložená z kompaktného a vysoko účinného meniča a systému regulácie napätia pre dosiahnutie vysokého výkonu a krútiaceho momentu. Hodnoty emisií CO2 dosahujú úroveň pod 40 g/km za jazdy, teda jedny z najlepších medzi vozidlami typu PHEV. Systém PHEV bol navrhnutý tak, aby fungoval predovšetkým v režime jazdy čisto na elektrinu, kedy spaľovací motor funguje ako generátor elektriny alebo výkonová posila vo chvíľach, kedy je to potrebné. V závislosti od jazdných podmienok a stavu nabitia akumulátora systém automaticky prepína medzi režimami jazdy čisto na elektrinu, sériovým hybridným pohonom, resp. paralelným hybridným pohonom. Voľbou režimu Battery Save (úspora kapacity batérie) resp. Battery Charge (dobíjanie batérie) môže vodič podľa potreby ísť v režime elektromobilu. Sústava pohonu sa pýši výkonným a športovým charakterom, ktorý stojí za pohodovým a hladkým cestovaním s extrémne tichým prejavom bez akýchkoľvek prejavov nekultivovanosti pri preraďovaní, čo ešte násobí celkové potešenie z jazdy.

Základné špecifikácie

D x Š x V4490 mm x 1890 mm x 1620 mm
Rázvor2670 mm
Počet miest4
Kapacita akumulátora12 kWh
Výkon elektromotora120 kW (163 k)
Pohon2WD
Emisie CO2Pod úrovňou 40 g/km

Smartfón Link Display Audio

MMC predstaví na ženevskom autosalóne 2015 vo svetovej premiére audio sústavu s displejom podporujúcim funkciu „Smartphone Link“ k prepojeniu s inteligentnými telefónmi s podporou systémov Android Auto a Apple CarPlay.

Android Auto*5 bol navrhnutý s ohľadom na bezpečnosť. Vďaka jednoduchému a intuitívnemu rozhraniu, integrovanému ovládaniu na volante a novým silným hlasovým funkciám minimalizuje rozptýlenie vodiča a ten sa môže plne sústrediť na riadenie.

Apple Car Play*6, inteligentnejší a bezpečnejší spôsob, ako využiť iPhone* v aute, predstavuje pre vodiča jednoduchý a intuitívny spôsob, ako volať, používať mapy, počúvať hudbu a mať prístup k správam vďaka obyčajnému dotyku alebo slovnej aktivácii Siri s hlasovým tlačidlom na volante.

Audio sústava s podporou funkcie Smartphone Link bude vystavená na stánku MMC na autosalóne v Ženeve 2015.

*5 Android a Android Auto sú ochranné známky spoločnosti Google, Inc. v USA a ďalších krajín.
*6 Apple, CarPlay, iPhone a Siri sú ochranné známky spoločnosti Apple Inc., registrované v USA a ďalších krajinách.

Úplne nové Mitsubishi L200

Úplne nové Mitsubishi L200 prináša rad vylepšení v oblasti praktickosti i spoľahlivosti ako pracovné vozidlo, ktoré bolo vyvíjané ako „Ultimate Sport Utility Truck“ (skutočný športovo úžitkový pick-up), aby dokázalo ponúknuť rovnako pohodlný vnútorný priestor ako bežné osobné vozidlá.

(1) Exteriér

Úplne nový pick-up L200 so svojim mohutným svalnatým zovňajškom a charakteristickou ostrou krivkou je skrášlený aj športovými štylistickými prvkami, ktoré evokujú postavu vypracovaného atléta. Uchováva si svoju typickú krivku v tvare písmena „J“, oddeľujúcu kabínu od úložného priestoru s odkazom na vizuálnu atraktivitu priestrannej kabíny; kabína je pritom prepojená s úložným priestorom tak, aby bol zdôraznený jej prémiový vzhľad.

(2) Interiér

Úplne nový pick-up L200 sa môže pochváliť pohodlným interiérom, ktorý zaujme športovým vzhľadom a zároveň ponúka cestujúcim priestor evokujúci vysokú bezpečnosť. Na tom má podiel športové prevedenie prednej časti kabíny, kde je zdôraznená nadväznosť prístrojového panelu na podlahovú konzolu a sú tu použité mäkké povrchy a farebné kombinácie prebiehajúce od prístrojového panelu až po bočné obklady.

(3) Motor a prevodovka

Pohonnou jednotkou je turbodieselový motor s objemom 2,4 litra MIVEC (4N15) od MMC, ktorý spĺňa prísne európske emisné normy a je vybavený systémom vypínania motora Auto Stop & Go. Prevádzkové emisie CO2 predstavujú iba169 g/km (pri verzii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou), čím sa L200 radí medzi najekologickejšie vozidlá v danej triede. Motor ďalej využíva turbodúchadlo s premennou geometriou, umožňujúce upravovať prierezový pomer turbíny v závislosti na podmienkach, a tak produkovať mohutný krútiaci moment už od nízkych otáčok motora a zabezpečiť hladkú akceleráciu a prakticky bezprostrednú odozvu až do pásma vysokých otáčok. Použitá pohonná jednotka zabezpečuje L200 dynamický a bezproblémový chod aj pri plnom naložení vozidla. Zákazníci môžu voliť medzi dvomi prevodovkami: medzi novou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou alebo päťstupňovou automatickou prevodovkou od MMC s režimom Sport a radením pomocou ovládačov pod volantom.

(4) Podvozok

L200 používa rovnaký systém pohonu Super Select 4WD-II ako všestranné SUV Pajero. Pohon všetkých kolies 4WD zabezpečuje jazdný výkon v akomkoľvek teréne; vodič môže voliť medzi štyrmi rôznymi režimami, vrátane 2WD pre maximálne úspornú jazdu a tromi režimami 4WD podľa aktuálneho povrchu vozovky.

(5) Pohodlie

Hladinu hluku v kabíne sa podarilo potlačiť na minimum vďaka protihlukovým úpravám na karosérii, inštalácii tlmiacich materiálov a zvýšenia tuhosti karosérie. Zavesenie kolies prešlo optimalizáciou za účelom zabezpečenia mimoriadne hladkej jazdy. Nová L200 má zhodný polomer otáčania 5,9 m ako jej predchodca (jedna z najnižších hodnôt v danej triede). Vďaka použitiu strmšieho prevodu riadenia nemusí vodič toľko otáčať volantom, a tak je riadenie agilnejšie a prispieva k lepším jazdným vlastnostiam.

(6) Bezpečnosť

Nový pick-up L200 využíva technológiu MMC označovanú ako RISE so zosilnenou štruktúrou karosérie pre vyššiu bezpečnosť pri náraze. Je vybavený siedmimi airbagmi SRS s ohľadom na maximálnu bezpečnosť cestujúcich v prípade nehody. Medzi prvky aktívnej bezpečnosti patrí systém TSA (Trailer Stability Assist) pre bezpečnosť jazdy pri ťahaní prívesu, ktorý automaticky pomáha kompenzovať silu bočného vetra alebo inej sily spôsobujúcej nestabilitu; alebo systém varovania pri opustení jazdného pruhu (LDW), ktorý vodiča upozorňuje v okamihu, kedy začne nechcene vybočovať z daného jazdného pruhu.

L200: Základná špecifikácia

D x Š x V5285 mm x 1815 mm x 1780 mm
Rázvor3000 mm
Počet miest5
MotorPreplňovaný vznetový motor 2,4 l MIVEC
PohonSuper Select 4WD-II
Emisie CO2169 g/km (6MT) / 189 g/km (5AT)

4. Modelový rad MMC vystavený na ženevskom autosalóne 2015

ModelPočet vystavovaných vozidielPoznámky
Dni pre novinárovDni pre verejnosť
MITSUBISHI Concept XR-PHEV II11Koncepčný model. Svetová premiéra.
L20011V Thajsku s označením Triton (Double Cab). Európska premiéra.
L2001-V Thajsku s označením Triton (Double Cab).
S voliteľným príslušenstvom.
Outlander PHEV11 
Outlander PHEV11Účastník súťaže Australasian Safari 2014.
i-MiEV11 
Space Star-1Na japonskom trhu s označením Mirage.
Attrage-1 
Pajero-1V španielsky hovoriacich krajinách s označením Montero.
Vo Veľkej Británii s označením Shogun.
ASX-1Na japonskom trhu s označením RVR.
Outlander-1 
Lancer Sportback-1Na japonskom trhu s označením Galant Fortes Sportback.
Celkom611 

Všetky informácie týkajúce sa značky Mitsubishi na autosalónu v Ženeve 2015 (v angličtine) nájdete na:
www.mitsubishi-motors.com/en/events/motorshow/2015/gms2015/


Dovozca SR: M Motors SK s.r.o., Panónska cesta 33, 851 04 Bratislava
www.mitsubishimotors.sk