Tlačové správy WWW.MITSUBISHIMOTORS.SK
Informácie sú platné ku dňu 29.6.2017

Bratislava / Tokio, 3. 7. 2014Tlačová správa

MITSUBISHI MOTORS ZVÍŤAZILO S MiEV EVOLUTION III V TRIEDE ELEKTROMOBILOV NA ZNÁMYCH PRETEKOCH PIKES PEAK INTERNATIONAL HILL CLIMB 2014

Mitsubishi Motors Corporation (MMC) nasadila do svetoznámych pretekov Pikes Peak International Hill Climb 2014 (23. - 29.júna 2014, v Pikes Peak Colorado, USA) v triede elektromobilov dve súťažné vozidlá MiEV Evolution III na elektrický pohon. Obe závodné vozidlá kombinujú to najlepšie z technológií elektromobilov a vozidiel s pohonom všetkých kolies Mitsubishi Motors.


Preteky sa konali v nedeľu 29. júna, pričom s najrýchlejším časom 9 minút 8 sekúnd 188, vyhral preteky Pikes Peak v kategórii elektrických vozidiel Greg Tracy zo stajne Mitsubishi Motors, ktorý v pretekoch obsadil aj celkovo druhé miesto. Druhý jazdec Mitsubishi Hiroshi Masuoka s časom 9 minút 12 sekúnd 204 skončil na druhom mieste v triede elektromobilov a celkovo v súťaži obsadil tretie miesto. Výsledky, ktoré Tím Mitsubishi Motors dosiahol v deň pretekov a výkon, ktorý predviedli vozidlá Mitsubishi počas celého podujatia vypovedajú o pokročilej úrovni Mitsubishi Motors Corporation v oblasti elektrických vozidiel a technológií pohonu všetkých kolies.

Závodný špeciál Mitsubishi i-MiEV Evolution III

Mitsubishi i-MiEV Evolution III má rovnako ako v prípade minuloročnej verzie Evolution II rúrkový priestorový rám, ktorý nesie karbónovú karosériu. Jedno miestny stroj je dlhý 4 870 mm, široký 1 900 mm a vysoký 1 390 mm. Na jeho pohon slúži rovnako ako v minulom vozidle štvorica elektromotorov, ktorých celkový výkon sa však zvýšil zo 400 na 450 kW. Pohon všetkých kolies so systémami Super All-Wheel Control a Active Yaw Control zabezpečuje optimálnu distribúciu krútiaceho momentu medzi jednotlivé kolesá. Potrebnú energiu elektromotorom poskytujú lithium-iónové články s kapacitou 50 kWh so špeciálnou polymérovou konštrukciou, vystuženou karbónom a vylepšeným chladením, ktoré sú umiestnené nižšie kvôli optimalizácii umiestnenia ťažiska. Mitsubishi i-MiEV Evolution III má 18-palcové kolesá Enkei a pneumatiky Dunlop. Brzdový systém od spoločnosti Endless využíva vpredu šesťpiestové strmene a vzadu čtvorpiestové strmene. Na oboch nápravách sú použité kotúče s priemerom 330 mm.


Komentár Grega Tracy-ho

"Som nesmierne rád, že som dokázal priniesť víťazstvo pre Mitsubishi Motors v triede Electric Modified. To znamená, že som zvíťazil v kategórii vozidiel s dvomi aj štyrmi kolesami, pričom dôvod prečo som z dvoch kolies prešiel na štyri bol ten, že som túžil pretekať na elektromobile. Tím Mitsubishi Motors pre mňa pripravil naozaj fantastické pretekárske vozidlo. Chcel by som preto poďakovať celému Tímu ako aj Masuoko-vi, ktorý prispel k vývoju tohto fenomenálneho pretekárskeho vozidla, vďaka čomu sa nám podarilo zvíťaziť. Toto víťazstvo je naozaj tímová práca. Stav vozovky bol dnes pomerne klzký, ale systém S-AWC eliminoval zbytočné driftovanie vozidla, takže som bol schopný s istotou zdolať stúpanie a zákruty na celej trati až smerom na vrchol. Jediný moment, ktorý ma z môjho pohľadu sklamal, bol ten, že som bol príliš agresívny pri brzdení v niektorých zákrutách. Preto začali brzdy ku koncu trochu vädnúť a myslím, že z príliš tvrdého brzdenia som stratil nejaký čas v hornej časti trate. Som z toho trochu sklamaný, pretože keby nebolo tohto, tak sme mali naozaj dosť veľkú šancu aj na celkové víťazstvo. Som však každopádne naozaj veľmi hrdý na to, že som za volantom MiEV Evolution III priniesol pre Mitsubishi Motors víťazstvo v triede Modified Electric."

Komentár Hiroshi Masuoka

"Predovšetkým by som rád zagratuloval Gregovi k víťazstvu v triede Electric Modified. Za volantom MiEV Evolution III si počínal vskutku brilantne a určite si zaslúžil vyhrať. Ako partner Tímu a Tímový kolega sa tomuto výsledku naozaj veľmi teším. Dnes nám počasie prialo, bolo slnečné počasie bez akýchkoľvek náznakov dažďa, čo mi umožnilo odjazdiť závod agresívnejšie po celej dĺžke trati až k samotnému vrcholu. Ak by som mal ohodnotiť svoju dnešnú jazdu, bolo by to 95 bodov zo 100. Nepriniesol som síce Mitsubishi Motors víťazstvo, ale som hrdý na to, že náš Tím dorazil do cieľa na prvom a zároveň aj druhom mieste. Keďže sme sa závodov Pikes Peak zúčastnili s elektromobilom už po tretí raz, boli sme schopní vyvinúť moderný závodný stroj, čo nám zároveň umožnilo získať ďalšie poznatky o najnovších špičkových technológiách. Okrem toho, sme sa mohli prizerať tomu, ako naši mladí konštruktéri v tomto programe dozrievajú. Som si nanajvýš istý, že údaje a skúsenosti, ktoré sme zozbierali vďaka účasti na tohtoročných pretekoch Pikes Peak, budú vysoko hodnotné pre ďalší vývoj budúcich technológií našich elektromobilov a hybridov."

Závody: Pikes Peak International Hill Climb

Závod začína v nadmorskej výške 2 862 metrov, pričom súťažiaci prejdú 156 zákrutami na trati dlhej 20 km až do cieľa na vrchole Pikes Peak vo výške 4 301 metrov. S výškovým rozdielom 1 439 m, atmosférickým tlakom, teplotou, počasím a ďalšími podmienkami, ktoré sa môžu významne líšiť od štartu až po cieľ. Rysom trati je to, že je rozdelená do troch hlavných častí: dolná časť na úpätí hory, stredná a horná časť blízko vrcholu. Spodná časť lemovaná ihličnatými stromami začína rytmickým striedaním zákrut so strednou až vysokou rýchlosťou, kde odrazu pretekár narazí na sériu oveľa ostrejších a ťažších zákrut, ktoré vyžadujú maximálnu presnosť a sústredenie. Stredná časť sa vyznačuje niekoľkými veľkolepými scenériami s podivne tvarovanými skalami, ktoré lemujú úzku trať. Jedná sa o vysoko technický úsek, keďže krátko po štarte nastupuje séria úzkych hrebeňovitých serpentín vyžadujúca presné ovládanie, nakoľko pretekárske vozidlá jazdia pozdĺž strmo stúpajúcej cesty. Horná časť je vysokorýchlostná a súťažiacich vedie cez množstvo rýchlych zákrut medzi rozoklanými skalami a balvanmi. S menšími zábranami po stranách so sebou tento veľmi náročný úsek prináša riziko prepadnutia cez okraj, ak by sa pretekárske vozidlo zošmyklo mimo asfalt. To je dôvod, prečo je nevyhnutné, aby stabilita vozidla na vysokorýchlostnom úseku trate dosahovala tú najvyššiu úroveň. Na vrchole vo výške 4 301 metrov je hora vyššia ako Mt. Fuji a riedky vzduch znamená, že čím vyššie idú vozidlá poháňané spaľovacími motormi, o to viac strácajú výkon. Elektricky poháňané vozidlá však riedky vzduch neovplyvňuje, takže pre ne je to kľúčový úsek pre dosiahnutie najrýchlejšieho času v pretekoch.

Komentár Kanenori Okamota, General Corporate Manager, Oddelenie Elektromobilov

"Mitsubishi Motors uviedlo na trh prvý sériovo vyrábaný elektromobil na svete v roku 2009. V roku 2013 sme zahájili predaj modelu Mitsubishi Outlander PHEV, ktorý je prvým plug-in hybridných elektrickým SUV modelom s pohonom všetkých kolies na svete. V súčasnosti pracujeme na tom, aby sa elektromobily a plug-in hybridy stali na cestách po celom svet ešte viac populárne. Mitsubishi Motors sa slávnych pretekov Pikes Peak Hill Climb zúčastnilo už po tretí rok po sebe od roku 2012, pričom v nich vidím príležitosť overiť si výkon hlavných komponentov našich elektromobilov. V roku 2012 sme si v náročných podmienkach vďaka pretekom boli schopní overiť výkon motorov a batériového modulu zo sériovo vyrábaného modelu. V ročníku 2013 sme si zase overili výkonnostný potenciál ďalšej evolúcie týchto motorov a batérie, ako aj ich trvanlivosť v reálnych jazdných podmienok. Na Pikes Peak v roku 2014 sme si preverili odolnosť týchto zložiek, čo plánujeme využiť v budúcej generácii našich elektromobilov a plug-in hybridov. Okrem toho chceme použiť dáta zozbierané počas pretekov nielen na zlepšenie technológií ovládania všetkých kolies, ako jednej z vlajkových technológií Mitsubishi Motors, aby mohli budúce generácie modelov jazdiť rýchlejšie a s väčšou stabilitou, ale tiež použiť skúsenosti zozbierané v Pikes Peak pre ďalšie vzdelávanie našich konštruktérov. Máme v pláne pokračovať vo vývoji technológií ovládania pohonu všetkých kolies priamo v centre systému kontroly pohonu 4x4 v našom e-EVOLUTION (spojenie jazdy na elektrický pohon so systémom S-AWC), v súlade s oznámením zverejneným v našom strednodobom obchodnom pláne New Stage 2016."

Komentár Yasuo Tanaka, hlavného inžiniera

"Toto bol náš tretí ročník v súťaži Pikes Peak International Hill Climb a my sme boli schopní splniť náš cieľ zvíťaziť v triede Electric Modified. Som rád, že sme týmto víťazstvom dokázali vysokú úroveň pokročilých technológií elektromobilov. Okrem toho nás od celkového víťazstva v pretekoch delilo iba 2,5 sekundy od víťaza súťažiaceho na vozidle so spaľovacím motorom, čo poukazuje na obrovské možnosti budúceho vývoja elektromobilov. Jedným z kľúčových prvkov, vďaka ktorému sme dosiahli tento skvelý výsledok, bol systém S-AWC (Super-All Wheel Control), ktorý je sofistikovaným systémom kontroly stability vozidla. Systém S-AWC sleduje dynamiku vozidlá a ovláda krútiaci moment každého kolesa zvlášť. Tento systém poskytuje pokročilú bezpečnosť nielen pre jazdu v bežnej premávke, ale zároveň pomáha našim pretekárom ovládať vozidlo v hraničných situáciách a predstavuje tak pre nich ďalší nástroj, ktorý vedia využiť v oblasti motor športu. Vďaka našej účasti v závode sme schopní zhromaždiť rôzne dáta zo spojenia elektrického pohonu so systémom kontroly stability vozidla S-AWC a využiť tak tieto poznatky pri vývoji budúcich sériovo vyrábaných modelov. Našim finálnym cieľom je použiť tieto informácie pri výrobe vozidiel, ktorá sa budú vyznačovať najvyššou úrovňou technológií bezpečnosti."


Výsledky triedy Electric Modified:

PozíciaPretekárVozidloČas
1 Greg Tracy MiEV Evolution III9:08.188
2 Hiroshi Masuoka MiEV Evolution III9:12.204
3 Tajima Nobuhiro E-RUNNER Pikes Peak Special9:43.900
4 Ikuo Hanawa HER-0212:18.019
5 Janis Horeliks 2014 Tesla Roadster 36012:57.536

Špeciálna web stránka s informáciami o účasti Mitsubishi Motors Corporation na Pikes Peak International Hill Climb 2014:

URL: http://www.mitsubishi-motors.com/en/events/ppihc/2014/
FACEBOOK: https://www.facebook.com/iMiEV.official


Dovozca SR: M Motors SK s.r.o., Panónska cesta 33, 851 04 Bratislava
www.mitsubishimotors.sk