Tlačové správy WWW.MITSUBISHIMOTORS.SK
Informácie sú platné ku dňu 29.6.2017

Ženeva, 4. 3. 2014Tlačová správa

AUTOSALON ŽENEVA: Koncept GC-PHEV

Na autosalóne v Ženeve 2014 budeme svedkami európskej premiéry koncepčného modelu Mitsubishi Motors označovaného ako "Koncept GC-PHEV".

Nový vývojový koncept spája bezmála sedemdesiat ročné praktické skúsenosti s továrenskými technológiami pohonu všetkých kolies (4WD) a technické riešenie úplne nového, ekologicky šetrného modelu Mitsubishi Outlander PHEV - a začína tak písať úplne novú kapitolu medzi veľkými SUV.


SUV prekonávajúce hranice - Povzbudí Vaše predstavy

Koncept GC-PHEV (t.j. "Grand Cruiser") po prvýkrát predstavený v novembri 2013 na 43. ročníku autosalónu v Tokiu je ďalšou generáciou klasického plug-in hybridného SUV s permanentným pohonom všetkých kolies.

Koncept GC - PHEV, presne v duchu tradície vozidiel Mitsubishi s pohonom všetkých kolies, ktorá začala už v roku 1936 modelom PX33*, zhmotňuje súčasnú predstavu spoločnosti o veľkom, robustnom a výkonnom vozidle, schopnom hýčkať celú posádku maximálnou bezpečnosťou na cestách akéhokoľvek typu (kde to povoľuje zákon), či už v práci alebo vo voľnom čase, a samozrejme čo najohľaduplnejšie k životnému prostrediu..

*PX33 bol prelomovým modelom Mitsubishi i celého automobilového priemyslu, pretože sa jednalo o vôbec prvý japonský osobný automobil s pohonom všetkých kolies (4WD). Vyrobené boli celkom štyri prototypy s týmto označením určené pre výskum.


Robustný dizajn plný ostrých kriviek - Tak vyzerá vodca

Dizajn koncepčného modelu GC - PHEV má evokovať ukľudňujúci pocit bezpečia a súčasne poukazovať na príjemnú a otvorenú atmosféru pohodlného interiéru.

Štylistické stvárnenie exteriéru vozidla je založené na kombinácii muskulatúrnej hmoty a ostrých kriviek, čím dáva vyniknúť nápadne plastickým tvarom. Pozorovateľ tak nadobúda dojem, ako by bol koncept vytesaný z jediného bloku. Z predných partií auta doslova sála presvedčivosť, rozhodnosť a dôstojnosť - napomáhajú k tomu vysoko posadená svetla denného svietenia, umiestnenie svetlometov do nárazníka, vysoká maska chladiča s niekoľkými lamelami a veľký spodný ochranný kryt.

Veľká výklopná zadná časť hladko nadväzujúce na široký zadný nárazník, pričom spája atraktívny a svieži vzhľad so skvelou funkčnosťou. K dobrému výhľadu šikmo vzad potom napomáhajú pomocné okienka.

Dizajn samotnej karosérie taktiež komplexne využíva rôznych prvkov k zlepšeniu aerodynamiky vozidla, ako je napríklad natáčanie lamiel masky chladiča pre potreby lepšieho chladenia motora. Neprítomnosť prostredných B - stĺpikov potom ešte znásobuje pocity priestrannosti, pohodlia a slobody, ktoré má Koncept GC PHEV u cestujúcich evokovať.

Koncept GC - PHEV, podobne ako všetky tri koncepčné vozidlá* MMC predstavené na autosalóne v Tokiu, prezentuje novú vizuálnu identitu značky, s ktorou sa budeme v najbližších rokoch postupne stretávať u všetkých nových crossoverov a SUV modeloch od Mitsubishi Motors. Táto vizuálna identita, ktorej cieľom je symbolizovať funkčnosť a upokojujúcu bezpečnosť typickú pre vozidlá typu SUV, stavia na vertikálnych prvkoch (chrómovaných alebo svetelných), ktoré akoby vystužujú predné partie vozidla po oboch stranách masky chladiča.

*Ďalšími dvoma koncepčnými vozidlami sú "Koncept XR - PHEV" a "Koncept AR", ktoré sa takisto prezentujú na Ženevskom autosalóne 2014.

PHEV do každého terénu* - To je výkon

O pohon koncepčného modelu GC - PHEV sa stará plug - in hybridný elektrický systém, ktorý je zárukou presvedčivého výkonu aj uspokojivého pôžitku z jazdy, ktorý sa od veľkého SUV očakáva, avšak s čo najnižšími vplyvmi na životné prostredie, čo dnes už vnímame ako samozrejmosť.

Koncept GC - PHEV posúva technológiu systému PHEV ešte o úroveň vyššie, pretože stavia na technických princípoch pohonu z modelu Mitsubishi Outlander PHEV, ale využíva ich v oveľa väčšom a výkonnejšom vozidle do každého terénu - prémiovom veľkom SUV.

Systém pohonu PHEV tvorí preplňovaný zážihový agregát s objemom 3,0 l V6 s variabilným časovaním sacích ventilov MIVEC, spojka, osemstupňová automatická prevodovka, vysoko výkonný elektromotor a vysokokapacitná batéria (s ohľadom na lepšie rozloženie hmotnosti medzi nápravami je zabudovaná pod podlahou batožinového priestoru). .

Motor - Elektromotor
Automatic transmission - Automatická prevodovka
Engine - Spaľovací motor
Inverter - Menič
Fuel tank - Palivová nádrž
Drive battery - Batéria

Nové pohonné ústrojenstvo sa podobne ako u modelu Mitsubishi Outlander PHEV automaticky prepína medzi čisto elektrickým režimom jazdy a jednotlivými hybridnými režimami v závislosti na aktuálnych jazdných podmienkach, stavu dobitia batérie a ďalších faktoroch.

V prípade koncepčného modelu GC - PHEV však konštruktéri Mitsubishi Motors posunuli technológiu PHEV ešte o kus ďalej:

  • Začlenenie osemstupňovej automatickej prevodovky. V čisto elektrickom režime jazdy (EV) prispieva k zvýšeniu účinnosti elektromotora pri ľubovoľnej rýchlosti vozidla (v rámci zákonom daných obmedzení).
    V hybridných režimoch prenáša výkon zo spaľovacieho motora a umožňuje zapojenie výkonného elektromotora k posilneniu akcelerácie vždy, keď je to potrebné.
  • Upustením od dvoch elektromotorov (u Outlandera PHEV vpredu a vzadu) a ich nahradením jediným motorom jediným došlo k úspore hmotnosti aj k zníženiu trecích strát.

Systém pohonu vďaka svojmu údernému záťahu s pohodlnou výkonovou rezervou zaručuje uspokojujúci pôžitok z jazdy a umožňuje pohodlne cestovať aj po nekvalitných vozovkách alebo sa vydať na cesty s prívesom či prázdninovým karavanom. Okrem toho zabezpečuje vynikajúcu odozvu, hladkú akceleráciu a prirodzene tichý chod PHEV na úrovni typickej pre skutočne luxusné vozidlá.

Vysokokapacitnú batériu koncepčného modelu GC - PHEV je možné využívať aj ako externý zdroj energie. Palubná zásuvka 100 V AC (striedavého napätia) môže dodávať až 1500 W, čo bohato postačí na napájanie spotrebičov napr. pri kempovaní alebo iných aktivitách vonku, prípadne k núdzovému napájaniu niektorých domácich spotrebičov. Kapacita tejto sústavy zodpovedá približne jednodňovej spotrebe priemernej domácnosti - pri napájaní zo samotnej batérie, resp. . až 13 dňom v prípade dobíjania batérie spaľovacím motorom.

S - AWC - To je jazda

Vyspelý stabilizačný systém Mitsubishi Motors S - AWC (skratka pre Super - All Wheel Control) pre riadenie pohonu všetkých kolies, pôvodne predstavený v modeli Lancer Evolution a potom aj v Outlanderi PHEV, je založený predovšetkým na regulácii rozdeľovania krútiaceho momentu medzi jednotlivé kolesá a ich pribrzďovanie. Bol optimalizovaný špeciálne pre Koncept GC - PHEV, aby zabezpečil ovládateľnosť s presnou reakciou na zámery vodiča a súčasne aj bezkonkurenčnú stabilitu vozidla.

ABS/ASC controller - Riadiaca jednotka systémov ABS/ASC
S-AWC controller - Riadiaca jednotka systému S-AWC
E-AYC - Akčný člen E-AYC
Electronically controlled front LSD - Elektronicky riadený samosvorný diferenciál (LSD) na prednej náprave
Electronically controlled center LSD…. - Redukčná prevodovka (prepínanie medzi prevodom do pomala a do rýchla) a elektronicky riadený medzinápravový diferenciál LSD
Rear differential - Diferenciál zadnej nápravy

Systém S - AWC vychádza v tejto novej úprave zo sústavy permanentného pohonu 4WD, vrátane diferenciálu zadnej nápravy + elektronicky riadeného samosvorného diferenciálu (LSD) na prednej náprave + ďalšieho elektronicky riadeného samosvorného medzinápravového diferenciálu + jednotky elektronickej aktívnej kontroly stáčania okolo zvislej osi (E - AYC) vzadu. Posledne menovaný komponent využíva krútiaci moment elektromotora k presnej regulácii rozdelenia krútiaceho momentu na jednotlivé zadné kolesá, čím zabezpečuje vynikajúcu stabilitu celého vozidla.

Ďalej je k dispozícii prevod do pomala (pri jazde v teréne ) prostredníctvom centrálne zabudovanej redukčnej prevodovky, ktorá funguje ako rozdeľovacia prevodovka.

S - AWC v závislosti na aktuálnom povrchu vozovky a zvolenom režime trakcie spolupracuje so systémom PHEV a pomáha vodičovi presne sledovať zvolenú trajektóriu pri prejazde zákrutami, ale rovnako dobre sa aj pohybovať v náročnom teréne*.

*Kde to povoľuje zákon


Technológia pripojeného vozidla - Dokonalé informácie

Koncept GC - PHEV je vybavený pokrokovou technológiou "connected car" (pripojený vozidlo) od Mitsubishi Motors, ktorá je založená na informačných systémoch budúcej generácie.

Cieľom technológie je zásadným spôsobom zmeniť charakter spolužitia s automobilom. Systém vo vozidle je prepojený s automobilovou informačnou sieťou, a je tak schopný v reálnom čase nahrávať informácie o vozidle a využívať tieto údaje spolu s informáciami o okolitej doprave, o aktuálnej dopravnej signalizácii a pod. s cieľom radiť vodičovi, ako ísť čo najhospodárnejšie.

Systém zahŕňa aj funkciu včasnej signalizácie zlyhania alebo poruchy (Failure and Malfunction Early - detection System), upozorňujúci vodiča na nutnosť návštevy servisu, alebo napr. funkciu hlásenia predpokladaných škôd po nehode (Accident Damage Prediction Reporting), vrátane napojenia na bezpečnostné a núdzové služby.

Čelné sklo - nová rozšírená realita

Technologické možnosti pripojeného vozidla sú v prípade konceptu GC - PHEV ešte vylepšené originálnou sústavou rozhrania. Sem patrí čelné sklo "AR Windshield", ktoré je založené na technológii rozšírenej reality (AR, Augmented Reality), alebo veľký dotykový displej "Tactical Table" zabudovaný uprostred kabíny.

Prostredníctvom čelného skla AR s technológiou rozšírenej reality sa pred vodičom zobrazujú informácie užitočné počas jazdy. Premietaním údajov do zorného poľa môže vodič ľahko získavať aktuálne informácie o stave vozidla, bez toho, aby preostroval zrak z vozovky na prístroje. Na čelné sklo sa premietajú napr. tieto údaje: pokyny satelitnej navigácie; vzdialenosť od vozidla idúceho vpredu (systém pre aktívnu bezpečnosť); a signalizácia opustenia jazdného pruhu (LDW).

Čelné sklo Konceptu AR taktiež sprostredkováva varovné informácie, ktoré vozidlo získava zo systému komunikácie medzi vozidlami navzájom a systému komunikácie medzi vozidlami a chodcami; premietajú sa tak upozornenia na vozidlá či chodcov blížiace sa zo "slepého" uhla, napr. na križovatkách.

Dotykový displej "Tactical Table" - Zhromažďujte, vytvárajte a zdieľajte

Dotykový displej Tactical Table umiestnený uprostred kabíny je ďalším z nových nástrojov, ktorý využíva technológiu pripojeného vozidla a posúva hranice zábavy a pôžitku cestujúcich na úplne novú úroveň.

Nejedná sa o jednosmernú informačnú diaľnicu, kde iba prijímate - s displejom Tactical Table sa život na palube vozidla od základu mení, pretože cestujúci môžu zhromažďovať informácie o ceste cez svoj inteligentný telefón, vytvárať originálne mapky alebo plány cesty ale rovnako tak aj zdieľať tieto informácie s ostatnými prostredníctvom palubných technológií pre komunikáciu.


Technológie aktívnej bezpečnosti - Pre vašu ochranu

Koncept GC - PHEV je vybavený najnovšou generáciou elektronického systému aktívnej bezpečnosti od MMC, ktorý v súčinnosti s technológiou pripojeného vozidla zabezpečuje vyššiu úroveň ochrany samotného vozidla aj cestujúcich sledovaním objektov v "slepých" uhloch vpredu i vzadu.

V prípade koncepčného modelu GC - PHEV tento systém zahŕňa:

  • Kooperatívny adaptívny tempomat (C - ACC) s funkciou udržania v jazdnom pruhu (LKA): pomáha vodičovi monitorovať dopravu pred vozidlom pri cestovaní po diaľniciach a rýchlostných komunikáciách formou zdieľania údajov o zrýchľovaní / spomaľovaní vpredu idúceho vozidla pomocou technológií pre komunikáciu medzi vozidlami navzájom aj medzi vozidlami a infraštruktúrou. Zabezpečuje tak presnejšiu reguláciu vzdialenosti od vpredu idúceho vozidla, podporuje úspornejší spôsob jazdy a taktiež napomáha predchádzať dopravným zápcham.
  • Udržanie v jazdnom pruhu (LKA): poskytuje vhodnú podporu pri riadení vozidla zabraňujúcu vodičovi v opustení daného jazdného pruhu v dôsledku únavy alebo chvíľkovej nepozornosti. Súčasťou funkcie je aj systém pre rozpoznávanie dopravných značiek, ktorý prostredníctvom palubnej kamery sleduje dopravné značky, o ktorých informuje vodiča a súčasne v prípade núdze aktivuje obmedzovač otáčok motora.
  • Adaptívne svetlomety používajú palubnú kameru na určovanie polohy vozidiel prichádzajúcich v protismere (alebo chodcov) v čase, keď sú zapnuté diaľkové svetlá, a príslušným spôsobom redukujú mieru osvetlenia danej zóny, aby sa predišlo oslňovaniu.

Elektronický systém na podporu aktívnej bezpečnosti zabezpečuje ochranu vo všetkých smeroch, pretože využíva hneď osem infračervených kamier - dve v hornej časti čelného okna, po jednej na každom z predných A - stĺpikov, po jednej za každým z okienok zadných dverí a po jednej na každej strane výklopnej zadnej časti (v jej hornej časti) - čím dokáže dokonale sledovať bezprostredné okolie vozidla.

Vďaka spracovaniu snímaného obrazu vo vysokom rozlíšení je potom systém schopný presne a okamžite odhaliť prípadné nebezpečenstvá v blízkosti vozidla. Systém tiež využíva funkciu nočného sledovania vo všetkých smeroch (Night Eye Multi - around Monitor) umožňujúci rýchlo upozorniť a varovať vodiča na akékoľvek blížiace sa prekážky či iné vozidlá.

Súčasťou elektronického systému Mitsubishi na podporu aktívnej bezpečnosti je aj rad ďalších funkcií, ako napr.:

  • Automatické brzdenie zamedzujúca stretu s chodcom: Systém s radarom a kamerou dokáže odhaliť chodcov pohybujúcich sa pred vozidlom, či už za jazdy v noci alebo v iných situáciách, kedy je ťažké ich uvidieť, a následne upozorniť vodiča na ich prítomnosť. Systém tiež automaticky použije brzdy v snahe zabrániť stretu, alebo aspoň zmierniť prípadné zranenia.
  • Varovný systém pre monitorovanie "mŕtvych" uhlov v zadnej časti vozidla: Tento systém pomáha zabrániť zrážke tým, že upozorňuje vodiča na prítomnosť vozidiel blížiacich sa zozadu. Tiež upozorňuje na zistené vozidlá či iné prekážky za vozidlom počas cúvania, napríklad pri parkovaní alebo výjazde z garáže.
  • Systém na podporu bezpečnej jazdy: Systém podporovaný Národnou policajnou agentúrou Japonska zvyšuje bezpečnosť prostredníctvom komunikácie s vozidlami a cestnou infraštruktúrou s cieľom upozorniť vodiča na dopravnú signalizáciu v smere jazdy alebo napr. blížiacich sa chodcov, vozidlá či cyklistov na križovatkách, aby vodič mohol včas spomaliť.
  • Systém zabraňujúci nechcenému rozjazdu vozidla: Ak vpredu zabudovaná kamera odhalí akúkoľvek prekážku bezprostredne pred vozidlom a čidlá zistia nechcené zošliapnutie plynového pedálu namiesto brzdy, systém automaticky zaškrtí výkon motora a zabráni pohybu vozidla dopredu. Systém zároveň upozorní vodiča, aby si počínal opatrnejšie.
  • Systém monitorovania vodiča: Vďaka infračervenej kamere zabudovanej pred vodičom (sleduje žmurkanie očí) a senzorov umiestnených na riadení a v sedadle vodiča (sledujú zmeny v držaní tela) dokáže tento systém vyhodnotiť momentálnu bdelosť a ostražitosť vodiča. Ak zistí nesprávnosti v správaní osoby za volantom, napr. keď vozidlo začne jazdiť zo strany na stranu, okamžite varuje vodiča a upozorní ho na nutnosť urobiť si prestávku. Vodič je upozornený aj v prípade, keď systém zaznamená pokles jeho koncentrácie, alebo keď sa prestáva pozerať na vozovku pred vozidlom.

Technické parametre

D x Š x V:4930 mm / 1940 mm / 1980 mm
Počet miest:4
Spotreba paliva v hybridnom režime jazdy:> 15,0 (podľa japonského testovacieho cyklu JC08) km/l
Dojazdová vzdialenosť v čisto elektrickom režime:> 40 km
Spaľovací motorTyp:Preplňovaný zážihový agregát 3,0 l V6 s variabilným časovaním sacích ventilov MIVEC
Max. výkon:250 kW
Palivo:Benzín
ElektromotorMax. výkon:70 kW
BatériaKapacita:12 kWh
Pohon:Permanentný pohon všetkých kolies (4WD)
Prevodovka:Automatická osemstupňová

Dovozca SR: M Motors SK s.r.o., Panónska cesta 33, 851 04 Bratislava
www.mitsubishimotors.sk