Tlačové správy WWW.MITSUBISHIMOTORS.SK
Informácie sú platné ku dňu 29.6.2017

Ženeva / Bratislava, 5. 3. 2013Tlačová správa

Mitsubishi Space Star

Vďaka dlhoročnej tradícii priekopníckych technológií a prítomnosti na viac ako 160 svetových trhoch je spoločnosť Mitsubishi Motors Corporation (MMC) dobre pripravená na to, aby vykonala reštrukturalizáciu, ktorá ovplyvní globálny automobilový priemysel, či už z hľadiska geografického alebo ekologického.

Na základe konkrétnych požiadaviek novo vznikajúcich trhov (cenovo dostupné, robustné, ale zároveň moderné vozidlá) a obnovenie záujmu vo vyspelých trhoch (menšie / ľahšie / úspornejšie automobily) sa MMC pragmaticky snaží uspokojiť tieto nové potreby, ako uvádza obchodný plán "Jump 2013", ktorý obsahuje jasné ciele (20% elektromobilov a plug-in hybridných vozidiel do roku 2020).

Výskum a vývoj v MMC pokrýva široké spektrum oblastí a zaoberá sa mnohými alternatívnymi riešeniami, ako napríklad:

  • Globálne platformy:
    • Global Small pre B-segment (Space Star)
    • Projekt Global * pre C / D-segment (ASX **, Outlander 3. generácie)
  • Zmenšovanie:
    • Prenesenie koncepcie crossoveru Outlander o jeden stupienok nižšie do modelu ASX ** v C-segmente
    • Návrat ku koreňom B-segmentu so šikovným 3 710 mm dlhým modelom Space Star
  • Zníženie hmotnosti:
    • Významné úspechy v mnohých smeroch pre tichšie, bezpečnejšie a lepšie vybavený Outlander 3. generácie (ľahší cca o 100 kg v porovnaní s predchádzajúcou generáciou) alebo Space Star (ľahší cca o 120 kg v porovnaní s modelom Colt)
  • Spotreba paliva / Nižšie emisie CO2:
    • Systém "Auto Stop & Go" k dispozícii pre väčší počet modelov a pohonných jednotiek
    • Pokračujúce vylaďovanie vlastných vysoko hospodárnych čistých vznetových motorov 4N13/4N14
    • Ďalší vývoj architektúry zážihového motora (nové motory MIVEC k dispozícii pre Outlander 3. generácie, Space Star ...)
  • Alternatívny pohon:
    • Rozšírenie sortimentu elektromobilov značky Mitsubishi
    • Zavedenie vlastnej plug-in hybridnej technológie Mitsubishi založenej na elektromobile (Outlander 3. generácie)

* Outlander 3. generácie, Lancer & Lancer Evolution, Delica D: 5, ASX
** "RVR" alebo "Outlander Sport", v závislosti od trhu
(1) "Space Star" vo väčšine z 34 európskych trhov, v Rusku a na Ukrajine, "Mirage" vo všetkých ostatných častiach sveta.

Globálna súdržnosť

Kým pre zavedenie technológií, ktoré "posúvajú hranice", ako napríklad uvedenie plug-in hybridov do reálneho života, je potrebné vyvinúť značné úsilie, inak tomu nie je ani v prípade navrhovania novej generácie malých áut, a to vzhľadom ku všetkým obmedzeniam, ktoré sú s týmto typom vozidiel spojené. A tým skôr to platí, ak spomínaný model má obstáť na VŠETKÝCH svetových trhoch, či už vyspelých alebo rozvíjajúcich .

Prichádza Space Star, nový hráč spoločnosti MMC v segmente malých áut - v GLOBÁLNOM segmente malých áut.

Prvý výrobok vyvinutý na úplne novej a inovatívnej platforme spoločnosti MMC "Global Small", je možné charakterizovať nasledovne:

  • Jedna architektúra + jeden výrobný závod + jeden automobil pre jeden otvorený svet.
  • Nie "nízko nákladové vozidlo" od spoločnosti MMC, ale racionálny / zmysluplný produkt pre konvergentný a rýchlo rastúci globálny trh malých áut:
    • Pre vznikajúcu strednú triedu na rozvíjajúcich sa trhoch.
    • Pre zákazníkov vo vyspelých regiónoch, ktorým záleží na prevádzkových nákladoch.
    • Globálna konzistencia vďaka prístupu "technika na prvom mieste".

Menej je viac

Keď vezmeme do úvahy ekologické (emisie CO2) a finančné (spotreba paliva a prevádzkové náklady) výzvy, ktorým zákazníci na celom svete momentálne čelia, je zrejmé, že výskum a vývoj spoločnosti MMC musel kompletne prepracovať samotnú koncepciu "malého automobilu".

A ešte viac to platí pre európsky trh, kde veľmi obľúbený B-segment v posledných 20 rokoch opustil svoje korene príliš vybavenými a príliš veľkými modelmi, často podobnými tým, ktoré kedysi bývali európskymi vozidlami C-segmentu.

Zároveň cieľom MMC nebolo priniesť lacný stroho vybavený produkt ani "nízko nákladové" vozidlo - ale rozumný / zmysluplný výrobok s kvalitou a spoľahlivosťou, aké sú charakteristické pre výrobky Mitsubishi Motors*.

Krátky (3710 mm), ľahký (pohotovostná hmotnosť od 845 kg), aerodynamický (Cd: 0,27), úsporný (4,0 l / 100 km **), ekologický (emisie CO2 92 g / km **) a mrštný (0-100 km / h za 13,6 s **), model Space Star zostáva napriek tomu priestranný (1 651 mm dlhý celkový priestor pre nohy), pohodlný (pre 5 cestujúcich) a šikovný (krátky polomer otáčania 4,6 mi cez karosériu širokú 1 665 mm). Súčasne prináša úroveň pohodlia, výbavy a bezpečnosti, aké sa očakávajú od dnešných automobilov.

* Pre pripomenutie, spoločnosť Mitsubishi Motors sa v roku 2012 umiestnila na 3. mieste v prieskume spokojnosti zákazníkov Vehicle Ownership Satisfaction StudySM (VOSS) organizovaného spoločnosťou JD Power and Associates a časopisom AUTO TEST v Nemecku.
** Motor s objemom 1,0 litra so systémom AS & G a 5st. manuálnou prevodovkou - kombinovaný cyklus podľa EÚ.

Prepracovanie B-segmentu

S použitím rovnakej filozofie vývoja ako pri modeli Outlander 3. generácie, aj v prípade modelu Space Star sa prístup "technika na prvom mieste" preniesol do riešenia s "efektivitou na prvom mieste":

  • Karoséria:
    • Optimalizácia konštrukcie a široké použitie plechov z vysokopevnostnej ocele priniesli významné zníženie hmotnosti v porovnaní s priemerom B-segmentu, takže minimálna hmotnosť vozidla teraz činí iba 845 kg, čo výrazným spôsobom prispieva k priaznivej spotrebe paliva a emisiám CO2.
    • Konštrukcia karosérie vytvorená podľa vlastnej patentovanej technológie RISE od Mitsubishi Motors (Reinforced Impact Safety Evolution - technológia vyššej odolnosti proti nárazom) v sebe kombinuje predok vozidla pohlcujúci energiu nárazu s vysoko tuhou konštrukciou kabíny.

      Výskumné a vývojové oddelenie spoločnosti MMC ju pre model Space Star ešte vylepšilo a pridalo rovné predné priečniky s veľkým prierezom a vytvorilo tak rám s "viaccestným prenosom zaťaženia". Spoločne s vystuženou kabínou prispievajú k lepšiemu rozloženiu energie v prípade čelného nárazu.

      Pokiaľ ide o bezpečnosť chodcov, nový Space Star bude pochopiteľne vyhovovať novým predpisom EÚ platným od roku 2013.

      Navyše bude ponúkať 6 airbagov (vrátane bočných a okenných) v štandardnej výbave.

    • Konštrukčný Tím MMC využil analýz CFD (Počítačová hydrodynamika) a skúšok v aerodynamickom tuneli k optimalizácii celkového tvaru vozidla a k zmenšeniu odporu, ktorý kladie elegantne zaoblená karoséria (od kapoty podobajúcej sa lastúre, po dole sa zvažujúcu líniu strechy) a dosiahli koeficientu odporu vzduchu iba 0,27 - čo je jeden z najnižších v danej triede. Výsledkom je priaznivejšia spotreba, nižšie emisie CO2 a lepšie jazdné vlastnosti.
    • Vďaka efektívnemu usporiadaniu je motorový priestor modelu Space Star skutočne kompaktný, takže môže byť optimalizovaný priestor pre cestujúcich. Vďaka kompaktným rozmerom karosérie je skvele ovládateľný a hoci je menší ako bežné kompaktné vozidlá, poskytuje v interiéri štedrý priestor pre päť dospelých cestujúcich a dostatok batožinového priestoru pre každodenné použitie (priestor pre cestujúcich predstavuje 65% z celkovej dĺžky vozidla, pričom veľkosť batožinového priestoru je 235 l merané podľa metodiky VDA).
    • Konštrukcia prednej časti je taká, že vodič vidí na obe hrany prednej kapoty, takže je pre neho ľahšie určiť polohu vozidla. Tým, že sú stĺpiky A posunuté bližšie k cestujúcim na predných sedadlách a že bočná vodiace čiara začína vpredu dole, vzniká vynikajúci výhľad, a to ako dopredu, tak do strany. Polomer otáčania je iba 4,6 m - čo je hodnota patriaca medzi najmenšie vo svojej triede. Kombinácia týchto vlastností umožňuje vodičovi, aby mal výbornú kontrolu nad vozidlom pri zabáčaní na križovatkách, pri prechádzaní úzkymi ulicami či pri parkovaní.
  • Pohonné jednotky:
    • V Európe bude model Space Star poháňaný novou generáciou ľahkých a kompaktných trojvalcových benzínových motorov s nízkym trením ponúkaných so zdvihovým objemom 1,0 l alebo 1,2 l. Obidva motory sú živé a hospodárne a využívajú vlastný systém variabilného časovania ventilov spoločnosti Mitsubishi Motors - MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system).
    • Aj vďaka významnému zníženiu trenia v motore a zaťaženiu motora, ale aj zníženiu hmotnosti, aerodynamickým vlastnostiam, efektivitou prenosu výkonu a špeciálnym technológiám MMC produkujúcim minimálne emisie CO2 (pozri nižšie) sa model Space Star môže pýšiť nezvyčajne nízkou spotrebou paliva i nízkymi emisiami CO2, ktoré patria k najlepším výsledkom v danom segmente:

  Výkon Krútiaci moment Zrýchlenie 0 -100 km/h Spotreba paliva
(kombinovaný cyklus)
Emisie CO2
(kombinovaný cyklus)
Space Star 1.0
5st. man. prevodovka s AS&G
71 k 88 Nm 13,6s 4,0 l / 100 km 92 g/km
Space Star 1.2
5st. man. prevodovka s AS&G
80 k 106 Nm 11,7s 4,1 l / 100 km 96 g/km
  • Tak ako je to v súčasnosti bežné u vozidiel značky Mitsubishi v Európe, aj model Space Star je vybavený (v závislosti od trhu a modelu) celou škálou technológií pre nízke emisie CO2, vrátane:
    • Systému Auto Stop & Go,
    • Systému rekuperačného brzdenia,
    • Vysoko účinný alternátor 95 A,
    • Inteligentný snímač akumulátora,
    • Pneumatiky 165/65R14 s nízkym valivým odporom.

    Pri modeli Space Star je tento balík ešte doplnený o "asistenta pre úspornú jazdu" v združenom ukazovateľmi (v závislosti od trhu a modelu), ktorý vizuálne indikuje, ako úsporne vozidlo ide, a to na základe aktuálnej spotreby paliva a rýchlosti vozidla.

  • A v neposlednom rade, ako alternatíva k štandardnej 5-stupňovej manuálnej prevodovke, môže byť model Space Star vybavený najnovšou verziou CVT prevodovky Mitsubishi INVECS-III so širokým rozpätím prevodového pomeru (v závislosti od trhu a modelu), ktorá teraz používa pomocné prevodové súkolesie pre zabezpečenie lepšej akcelerácie a priaznivejšej spotreby paliva. Rozšírenie rozsahu otáčok, v ktorom sa blokovacia spojka zasúva, a optimalizácia riadenia prevodovky prispeli k ďalšiemu zníženiu spotreby paliva, bez toho, aby bola dotknutá schopnosť rýchlej akcelerácie.
  • Podvozok:
    • Podvozok modelu Space Star je vybavený vzperami MacPherson vpredu a vlečnou torznou nápravou s vinutými pružinami vzadu a je optimalizovaný pre ľahkú a stabilnú ovládateľnosť a tiež veľmi pohodlnú jazdu. Modernizácia konfigurácie zavesenie kolies znížila jeho hmotnosť a prispela tak k priaznivejšie spotrebe paliva.
    • Kvôli úspore paliva je model vybavený presným hrebeňovým riadením s pastorkom a elektrickým posilňovačom (3,48 otáčky medzi krajnými polohami).
    • Brzdová sústava pre Európu zahŕňa nasledujúce prvky (v závislosti od trhu a modelu):
      • Predné ventilované kotúčové / zadné bubnové brzdy s posilňovačom,
      • ABS + aktívne riadenie stability + regulácie preklzu + brzdový asistent
      • Asistent rozjazdu do kopca (len pri CVT) + Systém signálu núdzového zastavenia.

Pečať kvality

Už dlhú dobu spoločnosť MMC zavádza postupy a systémy, ktorých cieľom je zabezpečiť dosiahnutie veľmi vysokej úrovne rozvoja a kvality výroby, a to na spoločnom základe vo všetkých výrobných jednotkách po celom svete.

V oblasti výroby sa zavádza systém "Spôsob výroby v Mitsubishi Motors (Mitsubishi Motors Production Way - MMPW)" pre dosiahnutie dôslednej kvality v každom z ich výrobných zariadení pomocou procesu "dokončenia na stanici", kedy iba jednotky bez chýb môžu byť odovzdané na ďalšiu pracovné stanicu v rámci montážnej linky.

S modelom Space Star vynakladá Mitsubishi Motors ešte väčšie úsilie na zlepšenie výrobnej kvality. Pretože Space Star je úplne nový model vyrábaný v úplne novom závode v Thajsku, všetky vozidlá mimo bežné výstupné prehliadky absolvujú ešte ďalšie kontroly pred expedíciou, ktorú vykonávajú skúsení japonskí inšpektori. Títo japonskí inšpektori taktiež zabezpečujú školenia a vedenie miestneho personálu.

PREDBEŽNÉ TECHNICKÉ PARAMETRE
(všetky údaje podliehajú konečnej homologácii)

KAROSÉRIA:
Dĺžka: 3710 mm
Šírka: 1665 mm
Výška: 1490 mm
Rázvor kolies: 2450 mm
Rozchod: vpredu 1 430 mm / vzadu 1 415 mm
Pohotovostná hmotnosť: od 845 kg
Počet miest na sedenie: 5
Cd: 0,27
Rozmer pneumatík: 165/65R14 a 175/55R15
Objem batožinového priestoru: od 235 l (merené VDA)

POHONNÉ JEDNOTKY:

  1,0 l MIVEC AS&G
(5st. man.)
1,2 l MIVEC AS&G
(5st. man.)
1,2 l MIVEC AS&G
(CVT)
Zdvihový objem 999 ccm 1193 ccm 1193 ccm
Výkon* 71 k pri 6000 ot/min 80 k pri 6000 ot/min 80 k pri 6000 ot/min
Krútiaci moment* 88 Nm pri 5000 ot/min 106 Nm pri 4000 ot/min 106 Nm pri 4000 ot/min
CO2* 92 g/km (1) 96 g/km (1) 95 g/km (1)
Najvyššia rýchlosť 172 km/h 180 km/h 173 km/h
0 – 100 km/h* 13,6 s 11,7 s 12,8 s

(1) vybavený 14" diskami kolies

PREVODOVKA:

1,0 l MIVEC:5st. manuálna
1,2 l MIVEC:5st. manuálna alebo CVT

Dovozca SR: M Motors SK s.r.o., Panónska cesta 33, 851 04 Bratislava
www.mitsubishimotors.sk