Tlačové správy WWW.MITSUBISHIMOTORS.SK
Informácie sú platné ku dňu 29.6.2017

Ženeva / Bratislava, 5. 3. 2013Tlačová správa

Koncept GR-HEV - Športovo-úžitkový hybridný pick-up

Už od roku 1966, kedy sa začala zaoberať výskumom elektromobility, predpokladala spoločnosť Mitsubishi Motors Corporation (MMC), že elektromobily by sa raz mohli stať jej dlhodobými kľúčovými produktmi. Tento postoj dnes potvrdzujú nedávne obavy z globálneho otepľovania.

Od okamihu, kedy spoločnosť MMC v roku 2009 uviedla na trh elektromobil Mitsubishi i-MiEV a stanovila si dobrovoľný záväzok 20% podielu elektromobilov do roku 2020, urobila v tomto smere významný pokrok. Dôkazom je úplne nový Outlander v podobe Plug-in hybridu (PHEV) a jeho inovatívna duálna architektúra - navrhnutá od začiatku pre klasický spaľovací motor alebo plug-in elektrický pohon.

Mitsubishi Motors ide vo vývoji dopredu a teraz skúma celú škálu možných elektrických pohonov - čisto elektrický (EV), hybridný elektrický (HEV), plug-in hybridný elektrický (PHEV). Výsledok naznačí prostredníctvom svetovej premiéry dvoch koncepčných vozidiel na ženevskom autosalóne 2013, ktoré tu budú vystavené spoločne s európskou špecifikáciou modelu Mitsubishi Outlander PHEV. Jedným z nich je koncept hybridného športovo-úžitkového pick-upu GR-HEV.

Prechod na hybridný pohon

Ak majú mať elektromobily pozitívny vplyv na životné prostredie, mali by byť schopné prilákať široké spektrum zákazníkov vďaka rozsiahlej ponuke pokrývajúcej všetky segmenty automobilov - od minivozidiel až po veľké robustné SUV, každé s vlastnou technológiou elektrického pohonu (EV, PHEV, HEV).

V tomto ohľade nový Outlander Plug-in hybrid už dokázal, že elektrický pohon a dlhý dojazd očakávaný od crossoverov D-segmentu sú dokonale kompatibilné.

*Grand Runner-HEV

Ďalším logickým krokom spoločnosti MMC bude pokračovanie vo vývoji a ďalšie prispôsobovanie elektrických komponentov požiadavkám ešte priestornejších, robustnejších, športovejších vozov pre prácu i voľný čas, ktoré uspokoja potreby vyspelých aj rozvíjajúcich sa trhov.

Tieto úvahy stáli pri vzniku konceptu GR-HEV, ktorý predstavuje prvý pokus Mitsubishi Motors o zavedenie hybridnej technológie (HEV) do pick-upu s jednotonovou nosnosťou. Po tomto type vozidla je veľký dopyt na rodiacich sa trhoch a je exportným bestsellerom značky Mitsubishi, počnúc Európou, jej trhom číslo jedna (s viac ako 615 000 predanými kusmi z celkového počtu 1,42 milióna kusov exportovaných z výrobného závodu v Thajsku medzi rokmi 1992 a 2012).

Menej ako 149 g / km

S ohľadom na toto zadanie tak Mitsubishi Motors uvádza ďalšie vozidlo s duálnou architektúrou s úplne novým vlastným hybridným elektrickým riešením (HEV), ktoré zahŕňa čistý vznetový motor Mitsubishi s objemom 2,5 litra a vpredu osadený elektromotor s automatickou prevodovkou - všetko je riadené elektronickým operačným systémom. Akumulátory sa nachádzajú vo vnútri rebrinového rámu, kde sú dokonale chránené - ďalšiu ochranu im poskytujú priečne ochranné tyče.

HEV je jednoduchšie a cenovo dostupnejšie než EV a PHEV, a preto je považované za najvhodnejšie riešenie pre každodenné náročné požiadavky, ktoré vyžadujú užívatelia pick-upov od svojich vozidiel. Zároveň je dôležitým prostriedkom na splnenie ekologických ambícií MMC aj v tých najvzdialenejších kútoch planéty, a to vďaka cieľu dosiahnuť emisie CO2 nižšie než 149 g / km, čo je hodnota oveľa lepšia ako je priemer segmentu.

Nad rámec tejto konkrétnej aplikácie v pick-upe s jednotonovou nosnosťou prináša doplnenie elektromotora k vznetovému motoru aj ďalšie výhody:

  • Okamžitá reakcia elektromotora posilňuje akceleráciu vznetového motora.
  • Elektromotor taktiež zvyšuje krútiaci moment dieselového motora na vyšších otáčkach.
  • Tichšia akcelerácia a jazda vo vysokej rýchlosti (v rámci povolených limitov).
  • Čistejšie emisie vznetového motora.

Táto kombinácia tiež ponúka v prípade potreby nezávislý zdroj striedavého napätia (100V ~ 240V) ako náhradu za generátor alebo napríklad ako pohon pre 100V navijak, ale aj možnosť ísť na krátku vzdialenosť v režime čistého elektromobilu.

Koncept GR-HEV využíva renomovanú technológiu pohonu všetkých štyroch kolies od Mitsubishi, a to v podobe systému Super All Wheel Control (S-AWC) zahŕňajúcom stabilizačný systém VDC, ktorý zabezpečuje vysokú stabilitu, priľnavosť k vozovke a výborné jazdné vlastnosti na všetkých typoch povrchu vozovky.

Systém S-AWC špeciálne prispôsobený pre HEV prispôsobuje výkon motora a brzdenia každému jednotlivému jazdnému režimu (2L, 4H, 4HL, 4LL) vybranému vodičom, aby mu pomohol pri jazde v náročných jazdných podmienkach:

  • Bezpečnejšia, istejšie jazdné vlastnosti v akomkoľvek teréne ako napr. na blate, piesku a v snehu, pretože systém S-AWC využíva okamžitú reakciu elektromotora a ovláda brzdnú silu na každom kolese zvlášť.
  • Posilňuje trakciu a pomáha tak vyslobodiť automobil uviaznutý v blate či na snehu.
  • Zlepšuje stabilitu pri ťahaní.

Špička medzi špičkami

Táto vývojová štúdia robustného, ​​šikovného a výnimočného športovo-úžitkového pick-upu HEV bola vytvorená ako koncepčný nástupca dlhého radu pick-upov s jednotonovou nosnosťou spoločnosti Mitsubishi Motors - od pôvodného modelu Forte/L200 z roku 1978 po dnešný Triton/L200.

Všetky modely boli vo svojej dobe úspešné a vždy sa odlišovali svojim ľúbivým dizajnom.

Koncept GR-HEV nadväzuje na túto tradíciu a pridáva nutnú dávku aerodynamického puncu, pričom opúšťa hranatý vzhľad, ktorý v segmente, ako sa zdá, prevláda.

Naopak, pre toto 5,42 m dlhé vozidlo s dvojitou kabínou vytvorilo oddelenie dizajnu MMC svalnatý a atletický tvar, zdôraznený ostrými líniami pripomínajúcimi žiletky, ktoré začínajú pri predných svetlometoch a pokračujú dozadu, aby vytvorili dynamickú nahor sa klenúcu bočnú líniu.

Koncept GR-HEV preberá tému, ktorá bola po prvý krát vyvinutá pre dnešný model Triton/L200, a ktorá ponúka vzhľad celistvého pick-upu, pričom dlhá úložná plocha je vizuálnym pokračovaním kabíny pre cestujúcich, jednoducho vymedzeným elegantným okrajom dverí v tvare písmena J, a samotná slúži ako podpora pre integrované stúpačky.

Ešte viac vzadu táto ložná plocha nadväzuje na 3D tvar kabíny, či už vo forme široko otvorených lichobežníkových podbehov kolies (a ich asymetrických plochých líšt vyvolávajú dojem pohybu) alebo pekne tvarovaných zadných dverí či špirálovitých zadných kombinovaných svetiel. S LED diódami pripomínajúcimi "rozsypané diamanty" vyvolávajú dojem presne vybrúseného šperku a dávajú zadnej časti vozidla vzhľad špičkovej kvality.

A to všetko dopĺňa nadstavba rovnako dramatického tvaru s nízkou líniou strechy zvýraznená dvojicou predĺžených bočných líšt so saténovým povrchom. Klenú sa nad kabínou, tiahnu sa cez vznášajúce sa stĺpiky nad zadné svetlo a sú spojené dvojnosníkovým aerodynamickým krídlom.

A ako jasné vyjadrenie neoblomného zámeru, integrovaný kryt ložnej plochy ostro pretína všetky krivky.

Predná mriežka chladiča už trochu uhladenejšie interpretuje novú vizuálnu identitu Mitsubishi Motors s aerodynamickými čepeľami zdanlivo vyfrézovanými priamo z leštenej mosadze, ktoré majú akoby chrániť logo s tromi diamantmi nachádzajúce sa medzi vymodelovaným panoramatickými svetlometmi v tvare diamantov - a spoločne vytvárajú celkový dojem šírky, stability a robustnosti.

A ako čerešnička na torte, koncept GR-HEV jazdí na dynamicky tvarovaných trojlúčových zliatinových diskoch kolies. Ich dizajn sa inšpiroval firemným emblémom Mitsubishi v tvare troch diamantov a jasne vyjadruje silu.


Dovozca SR: M Motors SK s.r.o., Panónska cesta 33, 851 04 Bratislava
www.mitsubishimotors.sk