Tlačové správy WWW.MITSUBISHIMOTORS.SK
Informácie sú platné ku dňu 29.6.2017

Bratislava, 17. 9. 2012Tlačová správa

AUTOSALÓN V PARÍŽI PRINESIE OKREM SVETOVEJ PREMIÉRY NOVÉHO OUTLANDERA S Plug-in HybridNÝM POHONOM AJ PREMIÉRU EURÓPSKEJ VERZIE MALÉHO GLOBÁLNEHO KOMPAKTNÉHO VOZIDLA MITSUBISHI MOTORS

Mitsubishi Motors predstaví vo svetovej premiére počas nadchádzajúceho autosalónu v Paríži, ktorý bude trvať od 27.septembra do 14. októbra 2012, úplne nový Outlander s vlastnou plug-in hybridnou technológiou (PHEV), ktorá je odvodená od elektromobilov ako napr. i-MiEV.

Na stánku Mitsubishi Motors v Paríži bude vystavených celkovo 11 vozidiel vrátane európskej verzie nového malého globálneho kompaktného vozidla, faceliftovaný crossover ASX modelového roku 2013 ako aj pretekárske vozidlo i-MiEV Evolution na 100% elektrický pohon, ktoré sa zúčastnilo na legendárnych pretekoch do vrchu Pikes Peak International Hill Climb 2012 v USA, kde sa umiestnilo na vynikajúcom druhom mieste v kategórii elektromobilov.

Svetová premiéra plug-in hybridnej verzie Outlandera PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV vychádza z nového Outlandera 3. generácie, ktorý na prelome septembra a októbra prichádza aj na slovenský trh. Outlander PHEV je prvým plug-in hybridným SUV vozidlom na svete a zákazníkovi prináša to najlepšie spojenie: environmentálnu ohľaduplnosť elektromobilu s maximálnou tichosťou prevádzky, dojazd vozidla s motorom s vnútorným spaľovaním a úžitkové vlastnosti vozidla typu SUV, ktoré je výkonné na ceste i v teréne. Najskôr bude uvedený na trhu v Japonsku začiatkom roka 2013 a následne aj na ďalšie svetové trhy.

Vďaka využitiu elektrickej energie uloženej v batérii pohonu s možnosťou jej dobíjania v pohodlí domova či na rýchlonabíjacej stanici alebo dobíjaním batérie počas brzdenia (rekuperačné brzdy), dodáva plug-in hybridný systém novému Outlanderu PHEV výkonnosť vozidla s motorom s vnútorným spaľovaním, pričom prejde viac než 61 km na liter paliva*1, čo je oveľa dlhšia vzdialenosť než pri vozidlách s klasickým motorom s vnútorným spaľovaním. Navyše dosahuje dojazd viac ako 880 km, čo je porovnateľné s konvenčnými pohonnými agregátmi.

*1: Reprezentatívny údaj palivovej efektívnosti vychádzajúci z kombinácie spotreby paliva počas režimu jazdy na elektrický pohon (tzv. “plug-in palivová efektívnosť”) a spotreby paliva počas režimu jazdy na hybridný pohon (tzv. “hybridná palivová efektívnosť”) – merané podľa japonského režimu LC08.

V závislosti od podmienok jazdy a zostávajúcej energii v batérii si plug-in hybridný pohon PHEV automaticky zvolí optimálny režim jazdy tak, aby bola zabezpečená komfortná jazda a najnižšia spotreba.

  • a) Elektrický režim jazdy
    Elektrický režim jazdy je režim na 100% elektrický pohon, počas ktorého je vozidlo poháňané predným a zadným elektromotorom t.j. využíva sa čisto elektrická energia z pohonnej batérie. Pri tomto režime jazdy nedochádza k žiadnej spotrebe paliva ani k emisiám CO2, pričom si vodič môže vychutnávať absolútne tichú jazdu maximálne ohľaduplnú voči životnému prostrediu.
  • b) Sériový hybridný režim jazdy
    V sériovom hybdrinom režime jazdy funguje zážihový motor ako generátor dodávajúci elektrickú energiu elektromotorom. Systém prepne do tohto režimu jazdy, keď zostávajúca energia v batérii klesne pod stanovenú úroveň a keď je potrebné dosiahnuť väčší výkon vozidla ako napr. pri akcelerácii počas predbiehania či pri jazde do prudkého svahu.
  • c) Paralelný hybridný režim jazdy
    V paralelnom hybridnom režime jazdy zabezpečuje väčšinu hybnej sily zážihový agregát, ktorému asistujú elektromotory podľa aktuálnej potreby. Systém prepne do tohto režimu v počas jazdy pri vyššej rýchlosti, keď zážihový motor pracuje na maximálny výkon.

Vďaka vysokokapacitnej 12 kWh líthium-iónovej batérii dosahuje Outlander PHEV počas režimu jazdy na 100% elektrický pohon dojazd 55 km (merané v japonskom režime JC08*2), čo je postačujúca vzdialenosť pre účely prevádzky elektromobilu pri väčšine každodenných situácií*3.

Vodič má taktiež možnosť manuálne prepnúť systém na režim dobíjania batérie, v ktorom funguje zážihový motor ako generátor, pričom dobíja batériu pohonu bez ohľadu na to, čo vozidlo stojí, alebo sa hýbe. Režim dobíjania batérie dáva vodičovi možnosť kedykoľvek flexibilne využiť zážihový motor ako generátor: napr. ak vodič plánuje použiť 100% elektrický režim jazdy v určitom čase, môže sa týmto krokom uistiť, že batéria pohonu bude mať v tom čase dostatok elektrickej energie.

*2: Oficiálna metóda merania spotreby paliva vozidla zavedená japonskou vládou.
*3: Pojem “väčšina každodenných situácií” vychádza zo štúdie JCAP (Japan Clean Air Program) realizovanej v Japonsku, ktorá ukázala, že v priemere až 85% japonských vodičov najazdí za jeden deň menej než 55 km.

Nový Mitsubishi Outlander PHEV využíva systém pohonu všetkých kolies 4WD s twin motorom, ktorý zahŕňa dva nezávislé motory, jeden na prednej a druhý na zadnej náprave. Twin motor 4WD prináša okrem zníženia strát z trenia aj zlepšené reakcie a citlivejšie ovládanie než pri bežných mechanických systémoch. Toto dosahuje bez kardanového hriadeľa, či iných mechanických komponentov, ktoré sú bežné pri konvenčných mechanických systémoch. Twin Motor 4WD je integrovaný do už overeného systém kontroly vozidla S-AWC (Super All Wheel Control) od Mitsubishi Motors tak, aby bola dosiahnutá vysoká úroveň stability, výkonu v teréne a vozidlo reagovalo tak, ako to od neho vodič očakáva.

Navyše dosahuje predný aj zadný elektromotor maximálny krútiaci moment okamžite (typické pri elektromobiloch), vozidlo tak dosiahne zrýchlenie porovnateľné so zrýchlením vozidiel s výkonným motorom s vnútorným spaľovaním, čo novému Outlanderu PHEV umožňuje dosahovať vysokú úroveň jazdného výkonu a zároveň ohľaduplnosti voči životnému prostrediu.

Špecifikácie Mitsubishi Outlander PHEV

Celková dĺžka x šírka x výška (mm) 4655x 1800 x 1680
Rázvor (mm) 2670
Pneumatiky 225/55R18
Hmotnosť vozidla (kg) 1810
Počet pasažierov 5
Pohonné ústrojenstvo Twin Motor 4WD
Elektromotory Typ Permanentný synchrónny magnet
Počet 2 (1x predný / 1x zadný)
Max. výkon 60 kW / 60 kW
Max. krútiaci moment 137 Nm / 195 Nm
Batéria Typ Líthium-iónová
Celkové napätie (V) 300 V
Kapacita (kWh) 12 kWh
Zážihový motor Typ 2.0-liter 4-valec MIVEC
Generátor Generujúca kapacita 70 kW
Čas dobíjania (od 0%) 200 V AC (15 Amp) Cca 4,5 hod (úplné dobitie)
Čas rýchlodobíjania Cca 30 minút (dobitie na cca 80% kapacity)
Dojazd na elektromotor minimálne 55 km a viac (podľa režimu JC08)
Dojazd pri kombinovanej jazde minimálne 880 km a viac (podľa režimu JC08)
Kombinovaná spotreba paliva (plug-in palivová efektívnosť) minimálne 61 km/liter (podľa režimu JC08)

Premiéra európskej verzie nového malého globálneho kompaktného vozidla

Európska verzia nového globálneho kompaktného vozidla Mitsubishi Motors bola vyvinutá tak, aby mala kompaktnú karosériu, bola cenovo dostupná, ohľaduplná voči životnému prostrediu a dosahovala čo najnižšiu spotrebu paliva, čo sú univerzálne hodnoty, ktoré spotrebitelia od kompaktného vozidla očakávajú.

Nový globálny kompaktný model Mitsubishi Motors sa vyrába v Thajsku, kde sa aj v marci 2012 začal predávať. Následne bol uvedený na trhy krajín ASEAN ako aj v Japonsku, kde bol s nadšením prijatý japonskými zákazníkmi. Nový model je globálnym vozidlom určeným pre všetky svetové trhy a preto bude postupne uvedený v Európe, Austrálii ako aj na ďalších trhoch. Začiatok predaja v Európe je naplánovaný na február 2013.

V podmienkach čoraz striktnejšej regulácie v oblasti emisií CO2 dopyt po ekologických vozidlách v Európe neustále narastá. Európska verzia nového kompaktného vozidla Mitsubishi Motors dosahuje emisie CO2 iba 92 g/km a to vďaka významnému zníženiu hmotnosti, redukcii aerodynamického odporu (CD 0.27 na základe interných meraní), využitiu úplne nového 3-valcového motora MIVEC s objemom 1.0-litra s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou spolu so systémom automatického zastavenia a naštartovania motora AS&G (AS&G) od Mitsubishi Motors. Európska verzia tohto nového modelu sa vyznačuje ľahkou manévrovateľnosťou, svižným výkonom a veľkým vnútorným priestorom pre pasažierov.

Facelift crossoveru ASX – modelový rok 2013 (európska verzia)

Model Mitsubishi ASX je kompaktný crossover, ktorý bol uvedený na trhy v Európe v máji 2010, osvedčil sa najmä vďaka kvalite spracovania, športovému exteriéru, dizajnu interiéru, jazdných vlastnostiam a ohľaduplnosti voči životnému prostrediu.

Facelift tohto obľúbeného crossover podstúpil množstvo drobných vylepšení najmä v oblasti exteriéru tak, aby mal ešte športovejší vzhľad s dôrazom na kvalitu a prepracovanosť detailov.

Pretekárske vozidlo i-MiEV Evolution

i-MiEV Evolution je vozidlom na 100% elektrický pohon, pričom využíva rovnaký motor, batériu pohonu a ďalšie dôležité komponenty ako sériový elektromobil i-MiEV, avšak v karosérii pretekárskeho vozidla vyvinutej tak, aby mala zníženú hmotnosť a dosahovala maximálny aerodynamický výkon. Elektrický pohon 4WD vozidla, kde je predná náprava poháňaná jedným motorom a zadná dvomi motormi, vyvinie vyššiu úroveň hybnej sily, vynikajúcu ovládateľnosť a stabilitu.

Pretekársky i-MiEV, ktorý sa minulý mesiac po prvý raz zúčastnil legendárnych pretekov do vrchu Pikes Peak International Hill Climb 2012 v USA v kategórii elektromobilov, sa umiestnil na vynikajúcom druhom mieste. Účasť na tomto podujatí umožnila Mitsubishi Motors nazbierať skúsenosti a užitočné údaje, ktoré využije pri vývoji svojich budúcich modelov najmä v oblasti elektrického pohonu či elektrického/hybridného pohonu.

MiEV Dom

Na stánku Mitsubishi Motors v Paríži bude vystavený “MiEV Dom”, ktorý už bol predstavený minulý rok na autosalóne v Tokiu a tento rok v marci v Ženeve.

MiEV Dom s elektromobilom i-MiEV je názornou ukážkou toho, ako môžu byť recyklované batérie a ďalšie elektrické komponenty, ako aj solárne panely a elektrické dobíjacie stanice, využité pre zefektívnenie využitia energie v domácnosti. Zároveň je to príklad toho, ako môže byť elektromobil zakomponovaný do systému obnovy elektrickej energie v rámci systému riadenia energie v domácnosti (Home Energy Management System = HEMS).

Systém HEMS monitoruje a reguluje domácnosť a využitie elektrickej energie v nej prostredníctvom kombinácie energie uloženej v pomocnej batérii a v obnoviteľných zdrojov energie zo solárnych panelov. Dosahuje sa tým maximálna efektívnosť využitia energie so zníženou spotrebou a to bez prerušenia bežnej spotreby domácnosti.

Modely Mitsubishi Motors vystavené na autosalóne v Paríži 2012

Model Vystavený počet Poznámky
Novinárske dni Dni pre verejnosť
Nový Outlander PHEV 2 2 Svetová premiéra
Európska verzia nového globálneho kompaktného vozidla 1 2 Európska premiéra
(názov Mirage na mimoeurópskych trhoch)
ASX (Európska verzia) 1 2 Premiéra faceliftu modelu (modelový rok 2013)
Nový Outlander 1 1
i-MiEV Evolution 1 1 Model pretekárskeho vozidla, ktoré sa zúčastnilo na pretekoch do vrchu Pikes Peak International Hill Climb 2012
i-MiEV 1 1 Vystavený vo vnútri MiEV Domu
Pajero *4 1 Špecifikácia modelu k 30. výročiu (pre Francúzsko).
Montero v španielsky hovoriacich krajinách
Shogun vo Veľkej Británii
L200 1 Triton na niektorých trhoch
Celkovo 7 11

*4: Prvá generácia modelu Pajero bola uvedená na japonský trh v máji 1982 s pohonom všetkých kolies 4WD avšak so vzhľadom a jazdnými kvalitami osobného vozidla. Od jeho uvedenia prechádzalo sériovo vyrábané Pajero neustálym vývojom, v rámci ktorých boli vylepšené jeho funkcie a výbava vrátane systém 4WD, čo mu umožnilo udržať si pozíciu lídra vo svojom segmente. V roku 2012 oslávilo Pajero svoje 30. narodeniny. Až doposiaľ bolo vyrobených úctyhodných 2,9 milióna kusov tejto legendárnej ikony offroadu. Pajero sa aj dnes teší veľkej obľúbenosti zo strany zákazníkov vo viac ako 170 krajinách sveta, kde ho vnímajú ako všestranné SUV, ktoré dosahuje nielen vynikajúci výkon v teréne, ale aj na ceste, pričom svojim pasažierom zároveň poskytuje všetok komfort osobného vozidla.


Dovozca SR: M Motors SK s.r.o., Panónska cesta 33, 851 04 Bratislava
www.mitsubishimotors.sk