Tlačové správy WWW.MITSUBISHIMOTORS.SK
Informácie sú platné ku dňu 29.6.2017

Ženeva, 6. 3. 2012Tlačová správa

AUTOSALÓN ŽENEVA 2012 - NOVÁ GENERÁCIA MITSUBISHI OUTLANDER

Jedenásť rokov* potom, čo spoločnosť Mitsubishi Motors po prvý raz použila termín „crossover“, dnes na ženevskom autosalóne predstavuje svoje tretie prevedenie tohto obľúbeného konceptu v podobe novej generácie modelu Outlander.

Potom, čo sa od júna 2001 celkovo predalo viac než 950 000 vozidiel prvých dvoch generácií (do konca decembra 2011 – vrátane modelu Airtrek/prvej generácie Outlanderu), je snahou tohto úplne nového stredne velkého crossoveru lepšie vyhovieť súčasným požiadavkám a trendom. Nová generácia Outlandera je strategické a inovatívne prémiové vozidlo vyvinuté na univerzálnej globálnej platforme, ktoré charakterizujú harmonicky vyvážené vlastnosti:

  • nízky dopad na životné prostredie
  • vyspelá bezpečnosť
  • jazdný komfort
  • úžitková hodnota
  • väčšie pohodlie vďaka výbave

Odhalenie nového modelu potvrdí počiatok úplne novej generácie globálnych výrobkov spoločnosti Mitstubishi Motors, ktorá je v súlade s cielmi stanovenými v premyslenom obchodnom pláne spoločnosti Mitsubishi Motors Corporation (MMC) „Jump 2013“ pre ekologickejšie a globálnejšie zameranú značku Mitsubishi.

*vystavovaný model „ASX“ na autosalóne v Detroite 2001 – predchodca prvej generácie modelu Outlander (Airtrek v Japonsku)

Nové vyjadrenie

Je príhodné, že celá rodina osobných automobilov / crossoverov / SUV rovnako prejde postupnou premenou k novo orientovanému dizajnovému vyjadreniu, ktoré je zrejmé pri novom Outlanderi.

Vzhľadom k jeho neustálemu vývoju je považovaný za otvorený koncept. Znamená to, že musí byť dostatočne prispôsobivý, aby vyhovoval špecifickým požiadavkám kladeným na vozidlo a pritom dostal cti slávneho loga s tromi diamantmi, ktoré reprezentuje značku Mitsubishi.

Tento nový, technicky smerovaný štýl je možné chápať ako nový výraz takmer storočnej tradície technológie Mitsubishi, ktorá je šitá na mieru dnešnej dobe.

Nový vzhľad

Nová generácia 4655 mm dlhého Outlandera, ktorý má podobné rozmery ako súčasný model, je odrazom jasného dizajnérskeho zadania presne v štýle Mitsubishi. Kľúčovými pokynmi boli „technicky vyspelé vozidlo“ s „masívnym – bezpečným – jednoduchým“ profilom, ktorý spája výrazný vzhľad s čistými plochami aký naznačovali už vystavované koncepty PX-MiEV a PX-MiEV II.

Či už zásluhou vyššie položených bočných línií, úsporných plôch, masívnych bokov alebo jemne tvarovaných blatníkov, nový Outlander vzbudzuje žiadaný pocit nenápadnej ochrany a bezpečia pasažierov, čím zdôrazňuje svoj charakter od podstaty kvalitného vozidla a to všetko bez toho, aby jeho štýl pôsobil lacno. Nový Outlander je navrhnutý pre dlhé cestovanie, ktoré umožňuje jeho inovatívna pohonná jednotka.

Zdržanlivý a napriek tomu asertívny dizajn exteriéru Outlandera ešte viac zvýrazňuje štíhla aerodynamická maska chladiča vpredu, ktorej štýlová chrómovaná mriežka pôsobí dojmom, že je vytvarovaná priamo z masívnej mosadze so vsadeným logom troch diamantov v priestore medzi prednými svetlometmi.

Rovnako kvalitný vzhľad prechádza aj do vnútra automobilu, kde sú použité prvotriedne materiály (čalúnené plochy, povrchy príjemné na dotyk, strieborné alebo drevené ozdobné prvky*, aplikácie s lesklým čiernym lakom...). Prínosom je prevedenie prístrojovej dosky umožňujúce lepšiu koncentráciu šoféra, rovnako ako ergonomicky umiestnené ovládacie prvky na volante a dobre čitateľné displeje prístrojov s veľkým rozlíšením.

*V závislosti od trhov a výbavy

Nová harmónia

Nová generácia Outlandera zachovává prednosti modelu Outlander a naďalej dokáže bezpečne a v pohodlí prepraviť 5 až 7 ľudí*.

Každopádne, nový Outlander teraz prichádza s podporou výkonnej elektronickej sústavy s ešte vycibrenejšou kombináciou:

  • Nízky dopad na životné prostredie:
    • s vlastnými zážihovými motormi a čistými vznetovými motormi z dielne Mitsubishi:
    • Napríklad v Európe bude nový Outlander v ponuke s dvomi motorizáciami:
      • vlastný agregát spoločnosti MMC „4J11“– zážihový motor 2,0 l MIVEC s výkonom 110 kW/150k, teraz vybavený úplne novým pohonom ventilového rozvodu.
      • vlastný agregát spoločnosti MMC „4N14“– čistý turbodiesel 2,2 l s výkonom 110 kW/150k, ktorého mnohé inovatívne vlastnosti (vrátane ultranízkeho kompresného pomeru 14,9:1 atď...) a ďalšie vylepšenia poskytujú veľkú výkonnosť a nízke emisie CO2.
    • s úplne novým systémom automatického zastavenia a naštartovania motora AS&G*
    • s úplne novou šesťstupňovou automatickou prevodovkou*
    • prostredníctvom zníženia hmotnosti (optimalizácia štruktúry karosérie, väčšie využitie lisovanej ocele s vysokou pevnosťou v ťahu,...)
    • ... to všetko vedie k oveľa lepšej hospodárnosti a emisiám CO2 zníženým na minimálnu cieľovú hodnotu nižšiu než 130 g/km*
  • Vyspelá bezpečnosť:
    • zavedením adaptívnemu tempomatu*:
      • Tento systém aj pri malých rýchlostiach, bežných v hustej premávke, udržiava bezpečnú vzdialenosť za vozidlom idúcim vpredu.
    • zavedením systému monitorovania bezpečnej vzdialenosti pred vozidlom (FCW)*:
      • Tento systém pomáha detekovať prekážky na vozovke pred automobilom a automaticky aktivuje brzdy, aby zabránil kolízii.
    • zavedením systému monitorovania a podpory udržiavania jazdného pruhu (LDW)*:
      • Tento systém upozorní šoféra pomocou vizuálneho a akustického výstražného signálu, že jeho vozidlo opustilo jazdný pruh.
    • zavedením predných xenónových svetlometov so 160° osvetlením vozovky Super-HID “Wide Vision”*:
      • sú približne 1,4krát výkonnejšie než bežné HID svetlomety, poskytujú paprsok o 1350 lumenoch, ktoré osvetlia mimoriadne širokú oblasť s rozsahom celkom 80°x 2 namiesto oblasti 42°x 2 typickej pre bežné HID svetlomety.
  • Jazdný komfort:
    • teraz vrátane dvojzónovej automatickej klimatizácie*,
    • s menej hlučnou kabínou zásluhou dokonalejšieho tlmenia hluku a vibrácií,
    • so širokým a pohodlným sedením v treťom rade so sedadlom rozdeleným v pomere 50/50*, nahrádzajúcim súčasné skladacie sedadlá,,
    • ale rovnako kvalita materiálov je na vysokej úrovni pre oveľa prestížnejší pocit a vzhľad zodpovedajúci prémiovému segmentu D.
  • Úžitková hodnota:
    • podlaha je pri sklopení druhého a tretieho radu sedadiel dlhá 1,69 m (+ 335 mm oproti predchádzajúcej generácii Outlandera)
    • rovná podlaha pri sklopení všetkých sedadiel
    • a použitie jednodielneho elektricky ovládaného veka batožinového priestoru*.
  • A nakoniec výbava:
    • s displejom audio sústavy zobrazujúcim pohľad za vozidlom vďaka monitorovacieho systému*,
    • na základe častých požiadaviek – pozdĺžne a výškovo nastaviteľný volant*.
    • atď.,...

Po predstavení v Ženeve bude nová generácia Outlandera v lete tohto roka uvedená na trh najskôr v Rusku a následne na ďalšie trhy v Európe (koncom leta), v Japonsku, Oceánii, Číne a Severnej Amerike.

*V závislosti od trhov a výbavy

Nová hranica

V priebehu roka 2012 spoločnosť MMC rovnako využije prednostných možností, ktoré sú súčasťou všestrannej platformy a výkonnej elektronickej sústavy Outlandera a doplní modelový rad Outlandera so spaľovacími motormi (ICE) o plug-in hybrid vychádzajúci z elektromobilu.

Bude sa jednať o plne integrované riešenie vychádzajúce z technológie elektromobilov vyvinutých spoločnosťou MMC a taktiež o maximálne využitie rozsiahlych skúseností MMC v oblasti pohonu všetkých kolies. Výsledkom bude ponuka nasledujúcich režimov jazdy:

  • Pure (Twin Motor 4WD EV)
  • Series (Twin Motor 4WD EV podporovaný generátorom poháňaným spaľovacím motorom ICE)
  • Parallel (Twin Motor 4WD EV doplnený pohonom predných kolies zaisteným pomocou spaľovacieho motora ICE).

Hybridný plug-in systém na báze elektromobilu Mitsubishi inštalovaný v novom Outlanderi poskytne dojazd a veľmi nízke emisie CO2 porovnateľné s konceptom PX-MiEV II od spoločnosti MMC (dojazd viac než 800 km a emisie CO2 pod 50 g/km).

*Prvé uvedenie na maloobchodný trh v Japonsku, následne v Európe v roku 2013 a potom ďalšie trhy.
(Všetky údaje podliehajú konečnej homologácii)

PREDBEŽNÉ ŠPECIFIKÁCIE – PLATNÉ PRE EURÓPU

(Všetky údaje podliehajú konečnej homologácii)

KarosÉriA (EU-špec.):

Dĺžka: 4 655 mm
Šírka: 1 800 mm
Výška: 1 680 mm
Rázvor: 2 670 mm

MOTORY S VNÚTORNÝM SPAĽOVANÍM ICE:

  Motory Prevodovky AS&G 2WD alebo 4WD
Európa (s výnimkou. Ruska, Ukrajiny, Kazachstanu)
    2,0 MIVEC zážihový
  • 110 kW / 150k pri 6 000 ot./min
  • 195 Nm pri 4 100 – 4 200 ot./min.
  • emisie CO2 pod 150g/km
5MT alebo CVT AS&G pri MT a CVT 2WD alebo 4WD
    2,2 DI-D čistý diesel
  • MT: 110 kW/150k pri 3 500 ot./min. – 380 Nm pri 1 500 – 2 750 ot./min.
  • AT: 110 kW/150k pri 3 500 ot./min. – 360 Nm pri 1 500 – 2 750 ot./min.
  • emisie CO2 pod 130g/km
6MT alebo 6AT AS&G pri MT 2WD alebo 4WD

Dovozca SR: M Motors SK s.r.o., Panónska cesta 33, 851 04 Bratislava
www.mitsubishimotors.sk