Tlačové správy WWW.MITSUBISHIMOTORS.SK
Informácie sú platné ku dňu 19.8.2017

Ženeva, 6. 3. 2012Tlačová správa

AUTOSALÓN ŽENEVA 2012 - PLUG-IN HYBRIDNÝ SYSTÉM MITSUBISHI MOTORS NA ZÁKLADE ELEKTROMOBILU

Spoločnosť Mitsubishi Motors ako priekopník elektromobility od roku 1966 a prvý veľká automobilka, ktorá na trh uviedla sériovo vyrábané vozidlo s elektrickým pohonom (i-MiEV v roku 2009), je odhodlaná preskúmať novú oblasť, ktorá umožní, aby elektrické vozidlá mohli vyraziť za hranice miest.

Tento ďalekosiahly výhľad zahŕňa dlhodobý výskum a vývoj nových technológií akumulátorov (v súlade s plánom Stratégia vozidiel novej generácie METi*) a elektroniky, inovačných pohonných jednotiek (ako sú elektromotory v kolesách**) alebo vozidiel s dlhým dojazdom a ultranízkymi emisiami, kde prvým reprezentantom bude plug-in hybridný Outlander postavený na báze elektromobilu (P-HEV), ktorý bude uvedený na trh v priebehu fiškálneho roku 2012.

Prvý

Tieto sľúbené patentované smery vývoja nie sú myslené len ako výstavné exponáty. Naopak, mali by sa stať dostupnou ponukou na trhu, kde by plnili reálne potreby a očakávania zákazníkov z celého sveta a súčasne by v spojení s ostatnými technológiami Mitsubishi Motors vyústili v jedinečné produkty MMC.

*viď str. 3: http://www.meti.go.jp/english/press/data/pdf/N-G-V2.pdf
** http://www.mitsubishi-motors.com/en/corporate/pressrelease/corporate/detail1321.html

V tomto zmysle sa prichádzajúci Outlander P-HEV stane míľnikom:

  • Prvý automobil P-HEV od Mitsubishi Motors bude vychádzať z elektromobilu využívajúc rozsiahle poznatky MMC v oblasti elektromobilov a elektroniky podporenej v prípade potreby zážihovým motorom.
  • S maximálnym využitím uznávaných rozsiahlych skúseností Mitsubishi s pohonom všetkých kolies bude rovnako prvým sériovo vyrábaným vozidlom s elektrickým pohonom so stálym pohonom všetkých kolies.
  • Jedinečná kombinácia pohonného ústrojenstva pozostávajúceho z predného elektromotora + zadného elektromotora + zážihového motora ako pohonného generátora umožní voľbu z troch režimov jazdy:
    • Pure (Twin Motor 4WD EV)
    • Series (Twin Motor 4WD EV podporovaný generátorom poháňaným spaľovacím motorom ICE*)
    • Parallel (Twin Motor 4WD EV doplnený pohonom predných kolies zaisteným pomocou spaľovacieho motora ICE*).
  • Pri využití predností, ktoré ponúka viacúčelová architektúra Outlandera, to bude prvé vozidlo na trhu so zabudovaným systémom P-HEV, ktorý bol skonštruovaný a bude sa vyrábať spolu s bežnými verziami poháňanými spaľovacími motormi (ICE*), ktoré budú určené pre rovnaké vozidlo.
  • Táto konštrukčná jednotnosť rovnako znamená, že nejde o dodatočnú úpravu rovnakého vozidla poháňaného spaľovacím motorom (ICE*) na P-HEV, ale namiesto toho sa s ňou počítalo od začiatku konštrukcie platformy a elektronickej architektúry Outlandera.

*“ICE“ Internal Combustion Engine - motor s vnútorným spaľovaním

Vychádzajúci z elektromobilu + viacrežimový + dvojmotorový + dobíjací hybrid + trvalý pohon všetkých kolies (+ crossover)...

Plug-in hybridný systém elektromobilu od MMC používa vysokokapacitné trakčné akumulátory, ktoré automobilu umožnia prejsť vzdialenosť viac ako 50 km výhradne v elektrickom režime s pohonom všetkých kolies. Vozidlo sa tak dá v najbežnejších situáciách používať iba ako elektromobil. Okrem toho a predovšetkým:

  • Systém v závislosti od spotreby energie a stavu nabitia akumulátora samočinne spustí zážihový motor aby pracoval ako generátor („sériový režim" - "Series Mode").
  • Pri vyššej rýchlosti vozidla (v rámci povolených rýchlostných limitov) zážihový motor vďaka svojej lepšej energetickej účinnosti pri vyšších otáčkach dodá podporný krútiaci moment a tým podporí predný a zadný elektromotor („paralelný režim“ - "Parallel Mode").
  • Vodič si na viac môže stlačením tlačidla slobodne zvoliť režim „Battery Drive Mode“ ("režim jazdy na akumulátor"), keď si v obytných zónach alebo na vidieku praje ísť tichšie a bez emisií (pri dostatočnom nabití akumulátorov) za využitia čistej elektrickej energie.
  • Súčasne môže vodič v priebehu jazdy prepnúť na režim „Battery Charge Mode“ ("režim dobíjania akumulátora"), ktorý ovláda využívanie energie z akumulátora a motor sa využíva ako generátor k jeho dobíjaniu.
  • Keď vodič použije brzdy, predný a zadný elektromotor začnú pracovať ako generátory rekuperujúce kinetickú energiu a využívajú ju k dobíjaniu trakčného akumulátora.
  • Systém Mitsubishi Motors P-HEV používa novo vyvinutý dvojmotorový (twin-motor) systém príbuzný pohonu všetkých kolies Mitsubishi S-AWC (Super-All Wheel Control). Systém S-AWC, odvodený z technológie pohonu štyroch kolies vyvinutého a zdokonaleného pri modeli Lancer Evolution, integruje ovládanie systémov 4WD, ASC a ABS. Systém pracuje v tandeme s hybridným plug-in systémom elektromobilu Mitsubishi a prispieva rovnako k účinnejšiemu využitiu paliva.
  • Dva elektromotory poháňajú prednú a zadnú nápravu nezávisle. Elektromotory, ktoré v podstate pracujú bez spomalenia a umožňujú prvotriedne ovládanie, zaisťujú omnoho presnejšie ovládanie systému pohonu všetkých kolies. Dvojmotorový systém pohonu všetkých kolies (Twin Motor 4WD) sa zaobíde bez spojovacieho hriadeľa, hydraulického systému a spojky, používaných k spojeniu prednej a zadnej nápravy u bežných systémov pohonu všetkých kolies.
  • Okrem overenej aktívnej bezpečnosti tak sofistikovaného ústrojenstva pohonu všetkých kolies systém Mitsubishi P-HEV poskytuje stopercentný okamžitý krútiaci moment už pri rozjazde, ktorý k elektromotorom neodmysliteľne patrí, s akceleráciou porovnateľnou s motorom V6 3,0 l. Dva elektromotory súčasne zabezpečujú plynulý nárast výkonu, ktorý je potrebný v zhoršených zimných jazdných podmienkach.

Mitsubishi hybridný plug-in systém elektromobilu (vybavený zážihovým motorom) inštalovaný v novom Outlanderi poskytne dojazd a veľmi nízke emisie porovnateľné s tými, aké má výstavný koncept PX-MiEV II, tzn. dojazd viac ako 800 km a emisie CO2 pod 50 g/km.

(Všetky údaje podliehajú záverečnej homologácii)


Dovozca SR: M Motors SK s.r.o., Panónska cesta 33, 851 04 Bratislava
www.mitsubishimotors.sk