Tlačové správy WWW.MITSUBISHIMOTORS.SK
Informácie sú platné ku dňu 19.8.2017

Tokio / Bratislava, 19. 9. 2011Tlačová správa

Prvý sériovo vyrábaný elektromobil na svete MITSUBISHI i-MiEV sa dočkal prvých vylepšení zameraných na zvýšenie pocitu prémiovosti

Elektromobil Mitsubishi i-MiEV, ktorého sériová verzia bola pred rokom oficiálne predstavená na autosalóne v Paríži 2010 a ktorý bol pred šiestimi mesiacmi na začiatku tohto roka uvedený na vybrané európske trhy, teraz po prvý raz prichádza s vynovenými vlastnosťami.

 

Prvá séria vylepšení, ktorá vychádza zo spätnej väzby prvých zákazníkov, je zameraná na zdôraznenie pocitu prémiovosti tohto prvého sériovo vyrábaného vozidla na 100% elektrický pohon z dielne veľkého výrobcu automobilov. Vylepšenia sa týkajú:

  • novej palubnej dosky s redizajnovanou stredovou konzolou, s viac integrovaným ovládaním audio systémov, s ozdobnými striebornými prvkami po stranách čierne sfarbeného panelu,
  • ozdobných strieborných prvkov výduchov ventilácie, ovládačov klimatizácie a vnútorných kľučiek dverí,
  • nového tmavo hnedého dizajnu palubnej dosky,
  • nového tmavo hnedé čalúnenie so strieborným lemom & novej výplne dverí v kombinácii čiernej s hnedou.

Európska špecifikácia elektromobilu Mitsubishi i-MiEV modelového roku MY12,5* bude navyše vybavená dodatočnou výbavou, ktorá okrem iného zahŕňa (v závislosti od trhu):

  • vyhrievanie predných sedadiel t.j. vodiča a spolujazdca,
  • integrované rádio AM/FM s CD a s USB vstupom (voliteľná výbava),
  • “Systém niektorých funkcií i-MiEV na diaľkové ovládanie” (časovač klimatizácie a nabíjania, indikátor stavu nabitia batérie), ktorý zahŕňa:
    • diaľkové ovládanie klimatizácie (za účelom zvýšenia komfortu teploty interiéru pri rannom štartovaní a nižšej spotreby elektrickej energie pri zapnutej klimatizácii počas jazdy),
    • funkcia časovača nabíjania (za účelom zvolenia najvhodnejšieho času dobíjania, napr. počas noci za zvýhodnenú sadzbu),
    • indikátor úrovne stavu nabitia batérie (za účelom kontroly zostávajúcej kapacity batérie).
  • “Systém zvukovej signalizácie vozidla” (alebo “AVAS” = akustická simulácia idúceho vozidla) upozorňuje chodcov, že ide vozidlo. Zvuk je aktivovaný vtedy, keď je naštartovaný motor a svieti kontrolka “Ready”. Generovanie zvuku je závislé od senzoru rýchlosti, spínača brzdy a od pozície hlavice radiacej páky v podmienkach, keď vozidlo dosahuje rýchlosť 0-35 km.

*”MY12.5” sa vzťahuje na internú produktovú nomenklatúru Mitsubishi Motors.

Tieto vylepšenia majú za cieľ zohľadniť požiadavky európskych zákazníkov či už individuálnych alebo fleetových týkajúce sa elektromobilu Mitsubishi i-MiEV, ktorého sa od uvedenia na trhy EÚ začiatkom t.r. až do leta 2011 v Európe predalo už 2 000 ks.

Mitsubishi i-MiEV, ktorý bol uvedený na japonský trh v lete 2009, sa medzičasom stal pre Mitsubishi Motors Corporation globálnym vozidlom. Koncom tohto roka bude elektromobil i-MiEV uvedený aj na trh v Severnej Amerike. Od jeho prvého uvedenia na trh bolo až doposiaľ predaných viac než 10 000 vozidiel na celom svete (údaj ku koncu leta 2011).

Revolučný elektromobil i-MiEV je pomyselným majákom “zelených” technológií Mitsubishi Motors, ktorý svieti na cestu ďalším 8 vozidlám na elektrický a hybridný pohon z dielne Mitsubishi Motors, ktoré budú uvedené na trh vo fiškálnom roku 2015.

Aj vozidlo na elektrický pohon dokáže byť maximálne bezpečné

Začiatkom tohto roka dosiahol Mitsubishi i-MiEV, ktorý bol v Nemecku ako prvé sériovo vyrábané vozidlo na 100% elektrický pohon podrobený crash testom, vynikajúce výsledky s vysokým ratingom v nárazových testoch realizovaných automobilovým klubom ADAC (viac na: http://www.adac.de/infotestrat/tests/auto-test/detail.aspx?IDTest=4517). V momente nárazu dokázal Mitsubishi i-MiEV okamžite rozpoznať náraz a automaticky odpojiť prvky elektromobilu pracujúce s vysokým napätím pri zachovaní bezpečného priestoru pre pasažierov, pričom 88 článková líthium-iónová batéria zostala pri náraze nedotknutá. „Test zahŕňajúci dva nárazy; jeden ofsetový čelný náraz (64 km/h, s prekrytím 40%) a jeden zadný náraz (s 1 400kg pohyblivou bariérou v rýchlosti 80km/h a s prekrytím 70%); preukázal, že Mitsubishi i-MiEV - kompaktné vozidlo s menšou váhou a zároveň vybavené systémom vysokého napätia - je rovnako bezpečné ako akékoľvek iné vozidlo so zážihovým motorom“, okomentoval výsledky testu automobilový klub ADAC.


V nadväznosti na nárazové testy nemeckého automobilového klubu ADAC v januári 2011 bol Mitsubishi i-MiEV o mesiac neskôr, vo februári 2011, podrobený aj novým oveľa prísnejším nárazovým testom uznávanej organizácie (viac na: http://www.euroncap.com/results/mitsubishi/imiev/2011/422.aspx). Stal sa tak sa vôbec prvým elektromobilom na svete, ktorý takýmto testovaním prešiel, čím zároveň vytvoril významný míľnik a to aj z pohľadu dosiahnutého výsledku 4-hviezdičiek.

Závery testovania Euro NCAP hovoria samé za seba: “Nezaznamenali sme žiadne problémy týkajúce sa vysokého napätia elektrického systému, ktorý poháňa vozidlo: batéria je dôkladne izolovaná od prvkov karosérie a počas testovania nebola poškodená.”

Mitsubishi i-MiEV využíva vlastné inovatívne systémy spoločnosti MMC ako napr. systém karosérie s vyššou odolnosťou proti nárazom tzv. "RISE" (Reinforced Impact Safety Evolution), ktorý bezpečne umiestňuje batériu do konštrukcie karosérie vozidla. Táto je spevnená vďaka systému zosilnenej spodnej časti, ktorá chráni proti nárazu z ktorejkoľvek strany. Okrem toho je bezpečnosť elektromobilu Mitsubishi i-MiEV posilnená vyspelým integrovaným operačným systémom MiEV OS na ovládanie vozidla, ktorý okamžité odpojí všetky elektrické systémy pod vysokým napätím ako náhle dôjde k nárazu.

Elektromobil Mitsubishi i-MiEV už láme prvé rekordy

Tím maďarských novinárov z internetového automobilového magazínu Autó Pult (http://www.autopult.hu) vytvoril s elektromobilov Mitsubishi i-MiEV nový rekord prejdením 219,5 km na jedno nabitie v bežnej cestnej premávke a v bežných podmienkach.

Táto chválitebná vzdialenosť neznamená iba absolútny rekord dojazdu pre elektromobil i-MiEV, ktorý v zmysle oficiálnych fabrických údajov dosahuje dojazd 150 km v zmiešaných podmienkach, ale segmentu malých vozidiel na elektrický pohon prináša vyšší štandard. Dosiahnutý rekord je zároveň dôkazom efektívnosti jazdy na elektrický pohon a využiteľnosti elektromobilov v každodennom živote (VIAC NA: http://www.youtube.com/watch?v=zqSLNX3WlHY a http://www.autopult.hu/index.php/tesztek/tesztek/2326-rekord-egyetlen-feltoeltessel-teszteltuek-a-mitsubishi-i-miev-et).

Elektromobily i-MiEV boli užitočné aj pri odstraňovaní následkov prírodnej katastrofy v Japonsku Elektromobily i-MiEV od spoločnosti Mitsubishi Motors Corporation pomáhali aj pri odstraňovaní následkov prírodnej katastrofy v Japonsku. V postihnutých prefektúrach Miyagi, Fukushima a Iwate bolo nasadených niekoľko desiatok vozidiel na elektrický pohon Mitsubishi i-MiEV, ktoré boli v oblasti s nedostatkom fosílnych palív využívané najmä na prepravu lekárov medzi nemocnicami, skupín dobrovoľníkov, ale aj na zásobovanie evakuačných centier jedlom či inými potrebami.


Dovozca SR: M Motors SK s.r.o., Panónska cesta 33, 851 04 Bratislava
www.mitsubishimotors.sk