Tlačové správy WWW.MITSUBISHIMOTORS.SK
Informácie sú platné ku dňu 29.6.2017

Bratislava, 9. 2. 2010Tlačová správa

SPOLOČNOSŤ MITSUBISHI MOTORS UVÁDZA NA TRH VYNOVENÚ VERZIU OBĽÚBENÉHO PICK-UPU MITSUBISHI L200

Presne štyri roky po svojom uvedení na európsky trh vstupuje obľúbený pick-up L200 spoločnosti Mitsubishi Motors do druhej fázy svojej úspešnej komerčnej kariéry. Na konte má už 495 914 vozidiel vyrobených vo výrobnom závode Mitsubishi Motors (Thailand) Co., Ltd. v thajskom Laem Chabang, z ktorých 185 553 kusov bolo vyvezených do Európy, ktorá je pre tento model najväčším trhom.

Po prvej vlne vylepšení pre modelový rok 09 a po zavedení celého radu nových prvkov zameraných na osvieženie jeho vzhľadu, vynovený pick-up Mitsubishi L200 aj naďalej odzrkadľuje požiadavky spotrebiteľov a verejnosti najmä v oblasti úžitkových vlastností (zvýšený nákladný priestor verzie Club Cab), komfortu (nové úrovne výbavy), technológií (nová 5-st. automatická prevodovka, nižšie emisie CO2), či zavedenia úplne novej verzie (2WD “low rider” Single Cab a Double Cab – dostupné v závislosti od trhov), atď,...

Vynovený pick-up L200 ako model sprevádzajúci nové Pajero s 200k motorom, tak ešte väčšmi podporí repozicioning spoločnosti Mitsubishi Motors v Európe. Táto silná dvojica úžitkových vozidiel s pohonom všetkých štyroch kolies, ktorá je viac ako kedykoľvek predtým prispôsobená skutočným off-roadovým požiadavkám na jazdu v teréne či profesionálnym zákazníkom využívajúcim najmä ich úžitkové vlastnosti, teraz dopĺňa rozšírený rad cestných osobných vozidiel a crossoverov z dielne Mitsubishi (i-MiEV, Colt, Lancer, Grandis, úplne nový kompaktný Crossover ASX a nový Outlander).

Nový pick-up L200 teraz získal ostrejší dizajn a širší postoj

Rovnako ako v prípade jeho off-roadového súrodenca modelu Pajero Sport / Challenger SUV (určeného pre trhy mimo Európy), sa predná maska modelu L200 odkláňa od predchádzajúceho športového vzhľadu prvej generácie tohto vozidla nesúc prvky tvrdšieho dizajnu, ktorý lepšie zodpovedá jeho novému pozicioningu.

Napriek tomu, že tento model stále pripomína dakarský pretekársky špeciál Pajero Evolution/Montero Evolution, je teraz vybavený vyšším a mohutnejším nárazníkom vo farbe karosérie umiestneným pod štíhlejšími prednými svetlometmi a mriežkou chladiča (chrómovaná alebo čierna povrchová úprava v závislosti od verzie). Predné hmlovky umiestnené po oboch stranách do rozšíreného otvoru nasávania vzduchu v spodnej časti predného nárazníka dostali chrómované lemovanie. Spolu so strieborným predným ochranným krytom nárazníka (v závislosti od verzií a trhov, v SR od výbavy Intense+ a vyššie) prispievajú k širšiemu postoju vozidla. Vynovený vzhľad L200 umocňuje nová hnedá farba Granite Brown ako aj nové 17” disky z ľahkých zliatin pre vyššie stupne výbavy.

Pracovne orientovaná karosárska verzia Single Cab ťaží z novej mriežky chladiča s čiernou povrchovou úpravou ako aj z nového predného nárazníka.

S cieľom dosiahnuť kompaktný vzhľad je táto asertívnejšie poňatá predná maska vyvážená prepracovaným nákladným priestorom. Nová nákladná plocha verzie Club Cab je koncepčne podobná tej, ktorá je použitá pri verzii Double Cab. Konštrukčne je navrhnutá tak, aby zostali zachované požadované úžitkové vlastnosti a zároveň bol dosiahnutý vyšší a pevnejší profil.

Nová L200 teraz s ešte lepšou výbavou

Nový ostrejší dizajn L200 ide ruka v ruke s príťažlivejším prostredím pre vodiča dotvárajúcim komfort jazdy, ktoré teraz ponúka*:

  • Novú stredovú konzolu
  • Novú stredovú lakťovú opierku s vylepšenou funkčnosťou
  • Novú páku ručnej brzdy a nové páčky ovládania automatickej a prídavnej prevodovky
  • Nový multifunkčný volant (s ovládačmi audio sústavy a tempomatu)
  • Nové poťahové látky sedadiel pre všetky úrovne výbavy (kožený interiér vo verzii Instyle)
  • Prepracovaný prístrojový panel (farba + nové hnedožlté podsvietenie prístrojového panelu)
  • Multimediálny systém Mitsubishi (MMCS) so 40GB pevným diskom ako originálne príslušenstvo
  • Pomocný vstup AUX audio (+video, ak je namontovaný MMCS) umiestnený v stredovej opierke
  • Senzor stretávacích svetiel a dažďový senzor
  • Nový palubný počítač ako pre model Pajero

* Dostupnosť výbav v závislosti od trhu a verzie modelu

Automatická prevodovka

Konštruktéri Mitsubishi Motors z výskumno-vývojového centra v Okazaki poverili svojich kolegov dizajnérov vytvorením kvalitnejšieho zážitku z jazdy prostredníctvom využitia 5-stupňovej automatickej prevodovky* v kombinácii s vysoko výkonným vznetovým motorom s výkonom 178 k.

Ide o dobre známu elektronicky ovládanú 5-stupňovú prevodovku INVECS-II spoločnosti Mitsubishi so sekvenčným športovým radením s tzv. “Sport Mode”, ktorá je podobná prevodovke osadenej v modeli Pajero a ktorá je vyladená tak, aby mapa radenia zodpovedala optimalizovanému výkonu motora (178 k) s cieľom čo najefektívnejšie využiť jeho výkon.

* Dostupnosť v závislosti od trhu a verzie

Vyšší výkon

Pre informáciu, vysoko-výkonná 178 k pohonná jednotka je v ponuke spolu s 2,5 DI-D motorom s výkonom 136 k, čo prispieva k rozšíreniu ponuky pohonných jednotiek pre európskych zákazníkov.

Výsledkom dôkladného prepracovania 2.5 DI-D agregátu je fakt, že jeho vysoko-výkonná verzia dosiahla najvyššiu úroveň výkonu vo svojej triede ako aj zlepšenie parametrov hluku, vibrácií a tvrdosti. Konkrétne:

  • Konštruktéri spoločnosti MMC sa zamerali na nový tvar a pevnejšiu zliatinu spaľovacích komôr, pevnejší materiál ložísk, prepracovanie systému vstrekovania spolu s turbokompresorom, ako aj na zvýšenie chladiaceho výkonu..
  • Vďaka tomu vyvinie nový vysoko-výkonný pohonný agregát 2,5 DI-D výkon 178 k pri 4 000 ot/min. (+ 29% s M/T a A/T oproti verzii s výkonom 136 k) a 400Nm pri 2 000 ot/min. s manuálnou prevodovkou (+ 27% oproti verzii s výkonom 136 k) a 350Nm pri 2 000 ot/min. s automatickou prevodovkou (+ 11% oproti verziám s výkonom 136 k):
      M/T A/T
    L200 so stredne výkonným motorom 136 k, 314 Nm 136 k, 314 Nm
    L200 s vysoko výkonovým motorom 178 k, 400 Nm 178 k, 350 Nm

  • dodatočným hmatateľným prínosom vyššej efektívnosti nového pohonného agregátu 2.5 DI-D s vyšším výkonom je výrazné zníženie spotreby paliva a úrovne emisií CO2 (L200 M/T Double Cab):
      L200 136 k L200 178 k
    Spotreba (kombinovaná) 8,1 l/100 km 8,1 l/100 km
    Úroveň emisií CO2 215 g/km 214 g/km

    Zníženie vyššie uvedených hodnôt spotreby paliva a emisií CO2 možno okrem iného pripísať využitiu oleja s nízkym trením a tam, kde je osadená, aj novej 5-stupňovej automatickej prevodovke.

Uvedenie na trh

V závislosti od jednotlivých trhov sa prepracovaná verzia L200 začne v Európe predávať v prvom štvrťroku 2010, a to po svojej premiére na Autosalóne v Bruseli 13. januára 2010. Obľúbený pick-up z dielne Mitsubishi si počas svojej existencie na Slovensku našiel svojich priaznivcov nielen z radov veľkých fleetových zákazníkov ako sú spoločnosti pôsobiace v oblasti telekomunikácií, energetiky, stavebného a petrochemického priemyslu, vodného a lesného hospodárstva, či ochrany prírody a životného prostredia, ale aj medzi bežnými spotrebiteľmi. Prvé vozidlá vynoveného pick-upu L200 budú v slovenskej autorizovanej dílerskej sieti Mitsubishi dostupné počnúc februárom 2010.

Po uvedení do maloobchodnej siete - vrátane Chassis Cab a nového “Low Rider” s pohonom 2 kolies (Single Cab a Double Cab, len s ľavostranným riadením)* - tento model pomôže spoločnosti Mitsubishi Motors Europe obhájiť svoju pozíciu na trhu jednotonových pick-upov:

* Dostupnosť v závislosti od trhu a verzie

  2007 2008 2009 (za obdobie 9 mesiacov)
Trh s pick-upmi celkovo (ks) 195 274 155 860 84,876
Predaje L200 (ks) 39 355 28 342 11 902
Podiel na trhu L200 20,2% 18,2% 14%
Umiestnenie L200 v segmente 2. 3. 2.

Zdroj: Jato data - VIN (s výnimkou krajín: Island, Slovensko, Chorvátsko, Srbsko, Slovinsko, Macedónsko, Bulharsko, Estónsko, Malta)


Dovozca SR: M Motors SK s.r.o., Panónska cesta 33, 851 04 Bratislava
www.mitsubishimotors.sk