Mitsubishi Outlander PHEV - Technológie WWW.MITSUBISHIMOTORS.SK
Informácie sú platné ku dňu 31.3.2017

Mitsubishi Outlander PHEV – Technológie

Technológie pohonu PHEV

Koncept pohonu nového modelu Outlander PHEV spočíva v možnosti efektívnej, čisto elektrickej jazdy na batérie automobilu. Dojazd však nie je obmedzený jej kapacitou, pretože benzínový motor môže zabezpečovať pohon prednej nápravy alebo generovať elektrickú energiu pre funkciu pohonu elektromotorov a nabíjania batérie. Pri vývoji modelu Outlander PHEV boli implementované tri hlavné prvky a to:

Mitsubishi Outlander PHEV
  • Technológia SUV – model Pajero
  • Technológia 4WD – model Lancer Evolution
  • Technológia elektromobilu – model i-MiEV

Outlander PHEV preberá niektoré prvky z modelu i-MiEV a pýši sa inovatívnou architektúrou pripomínajúcou elektromobil. Vpredu sa nachádza spaľovací benzínový motor s objemom 2,0 l a výkonom 89 kW, uložený na pravej strane rovnakého motorového priestoru ako pri modeli Outlander s bežným spaľovacím motorom. Nasleduje predný elektromotor s výkonom 60 kW (137 Nm), meničom napätia a generátorom, nachádzajúcim sa na ľavej strane motorového priestoru v podobnom usporiadaní ako klasický motor a prevodovka. Modul trakčného akumulátora s kapacitou 12 kWh je bezpečne uložený pod podlahou medzi nápravami, aby nezasahoval do priestoru interiéru. Zadný elektromotor s výkonom 60 kW (195 Nm) a meničom napätia sa nachádza pod podlahou, aby nenarušoval batožinový priestor. Permanentný elektrický pohon 4 kolies je riešený pomocou dvojice elektromotorov, kde každý elektromotor nezávisle poháňa svoju vlastnú nápravu pre optimálne rozdelenie krútiaceho momentu na prednú a zadnú nápravu.

Mitsubishi Outlander PHEV

Jazdné režimy

Model disponuje automatickým výberom jazdných režimov, ktoré sú aktivované na základe aktuálnych jazdných podmienok. Sú to:

  • Čisto elektrický režim
  • Sériový hybridný režim
  • Paralelný hybridný režim

Čisto elektrický režim ponúka elektrickú jazdu ako elektromobil s pohonom všetkých kolies a dvoma elektromotormi, ktorým energiu dodáva modul trakčného akumulátora. V tomto prípade má maximálna rýchlosť hodnotu 120 km/h a dojazd viac než 52 km. V tomto režime môže Outlander PHEV splniť každodenné rodinné povinnosti s najmenším možným dopadom na životné prostredie.

Sériový hybridný režim ponúka pohon všetkých kolies párovými elektromotormi, ktoré podporuje generátor. Za hranicou rýchlosti 120 km / h, pri náhlej akcelerácií alebo pri poklese kapacity akumulátora pod 30%, je automaticky zvolený sériový hybridný režim. Vtedy generátor znovu dobíja trakčný akumulátor s možnosťou návratu do režimu čistého elektromobilu, pretože systém je nastavený tak, aby sa vracal k plne elektrickej prevádzke čo možno najčastejšie.

Paralelný hybridný režim využíva maximálny výkon všetkých svojich pohonných zdrojov, benzínový motor podporovaný pohonom všetkých kolies s párovými elektromotormi. Benzínový motor poháňa predné kolesá cez spojku a pár elektromotorov ho plynule dopĺňa vpredu aj vzadu. Generátor súčasne dobíja trakčný akumulátor. Tak ako v prípade sériového hybridného režimu, systém sa automaticky vráti buď do sériového hybridného režimu, alebo dokonca do režimu čistého elektromobilu, keď paralelný hybridný režim už nie je potrebný.

Mitsubishi Outlander PHEV

Jazdný režim nabíjania a šetrenia batérie

Režim nabíjania batérie Battery Charge mode je stav, keď motor neustále nabíja batériu, aj keď je vozidlo zastavené. Dobíjanie batérie na úroveň 80% trvá asi 40 minút (v závislosti na počiatočnom stave nabitia batérie) a spotrebuje 3 litre benzínu, v prípade zastaveného vozidla (voľnobeh). Battery Save mode je režim v ktorom systém znižuje spotrebu energie batérie. Tento režim môže ušetriť elektrickú energiu napríklad pre jazdu v meste.

Mitsubishi Outlander PHEV

Nabíjanie

Outlander PHEV môžete dobíjať s pohodlia Vašeho domova rovnako ako elektromobil a využiť napríklad zvýhodnenú nočnú tarifikáciu. Doba nabíjania je 5 hodín z klasickej elektrickej zásuvky, ale prítomná je aj inovatívna technológia rýchlonabíjania (štandard CHAdeMO) z rýchlonabíjacej stanice, kde sú akumulátory nabité na 80 % len za 30 minút. Samozrejmosťou je aj jednoduchá výhoda možnosti dobíjania akumulátorov počas jazdy a sofistikovaný systém rekuperácie brzdnej energie, nabíjajúcej akumulátor. Vodič môže ovládať stupeň rekuperácie pomocou pádel pod volantom.

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Remote Control

Vodiči môžu využiť svoj ​​smartphone alebo tablet ako diaľkové ovládanie pre nastavenie časovača nabíjania zo vzdialeného miesta pomocou siete WiFi. Táto skvelá funkcia tiež umožňuje sledovanie úrovne nabitia batérie, zostávajúcu dobú nabíjania, stav automobilu a umožňuje nastaviť funkcie a časovač klimatizácie.

Mitsubishi Outlander PHEV

Pohon S-AWC

Predný a zadný elektrický pohon v kombinácii s unikátnym systémom pohonu všetkých kolies podporuje komfort a bezpečnosť za akýchkoľvek jazdných podmienok. Vďaka stabilite a presnosti pohonu odvodeného z rallye technológie bude jazda hladká a dostatočne dynamická vďaka pružnému zrýchleniu i v náročnom teréne. Optimálna kombinácia riadenia stability a trakčnej kontroly ASC s elektronicky riadenými motormi a aktívnym diferenciálom prenosu krútiaceho momentu AYC vyniká vysokou presnosťou. Výhodou prirodzenej schopnosti elektromotorov je okamžite dodať maximálny krútiaci moment. Táto konfigurácia prináša zrýchlenie na rovnakej úrovni ako 3,0-litrový motor. K dispozícií je aj funkcia 4WD LOCK, ktorá v prípade zhoršených jazdných podmienok simuluje uzamknutie medzinápravového diferenciálu a distribuuje točivý moment pre lepšiu trakciu a stabilitu na snehu, piesku alebo klzkej vozovke.


Zobrazenie špeciálnych PHEV funkcí na displeji vozidla

Mitsubishi Outlander PHEV

Jasné a prehľadné budíky a ukazovatele ponúkajú jednoduchý prísun dát o využívaní PHEV technológie, toku elektrickej energie, jazdných režimoch a aktuálnom stave automobilu. Združený ukazovateľ výkonu zobrazuje hladiny POWER, ECO a CHARGE. Informuje o zmenách správania motorov a reakcie na plynový pedál. Ak je ukazovateľ v hladine ECO, vodič jazdí ekologicky a predlžuje dojazd, zatiaľ čo v hladine CHARGE je vďaka rekuperácii brzdnej energie dobíjaný akumulátor. Veľký farebný 4,2 palcový multi-informačný displej podáva pomocné informácie o toku elektrickej energie systémom, indikátore plnosti batérie, zvolenom jazdnom režime, dĺžke elektrického a kombinovaného dojazdu ako aj indikátore nabíjania a jeho trvania. Multimediálny 7 palcový displej s vysokým rozlíšením MMCS poskytuje ešte viac informácií o PHEV systéme v podobe funkcií ako: zobrazenie elektrického toku vplyvom jazdnej dynamiky, spotrebu klimatizácie, indikátor s pomerom ECO jazdy a ECO skóre, akčný rádius dojazdu a nastavenie a časovač klimatizácie. Zaujímavou funkciou je aj vyhľadávanie a zoznam nabíjacích staníc pomocou navigácie.

Mitsubishi Outlander PHEV

Multimediálny navigačný systém MMCS s audiosystémom Rockford Fosgate™

Audiosystém Rockford Fosgate bol vyvinutý priamo pre Outlander PHEV. Má 8-kanálový zosilňovač s výkonom 710 W, subwoofer s priemerom 25 cm a 9 reproduktorov na 7 pozíciách. Multimediálny navigačný systém MMCS umožňuje zobrazovanie máp v 3D pohľade a je okrem iného vybavený prijímačom digitálneho vysielania DAB, čítačkou SD kariet a 7-palcovým dotykovým monitorom.

Prídavné elektrické vykurovanie

Outlander PHEV disponuje kombinovaným vykurovacím systémom ktorý obvykle využíva teplo z motora. Cestujúcich však udrží v teple aj keď je motor vypnutý, vďaka cirkulácii teplej vody pomocou elektrického vodného čerpadla a prídavnému elektrickému vykurovaniu. Prídavné elektrické vykurovanie tiež dopĺňa teplo generované motorom ve veľmi chladnom počasí a umožňuje ovládať vykurovanie pomocou diaľkového ovládania Mitsubishi Remote Control.

Mitsubishi Outlander PHEV

Bezpečnosť

Mitsubishi Outlander PHEV obdržal v nárazových testoch Euro NCAP najvyššie hodnotenie v podobe piatich hviezd. Spoločnosť Mitsubishi využíva aj pre Outlander PHEV overenú bezpečnostnú konštrukciu skeletu Mitsubishi RISE (Reinforced Impact Safety Evolution), ktorá poskytuje posádke zvýšenú ochranu pri kolíziách z akéhokoľvek smeru, dokonca aj pri zrážkach s vozidlom inej výšky alebo hmotnosti. Zároveň pomáha chrániť palivový systém pred poškodením pri náraze zozadu.

Pri náraze je posádka chránená až 9 airbagmi vrátane kolenného airbagu vodiča. Predné sedadlá majú bezpečnostné pásy vybavené predpínačmi s obmedzovačmi sily, ktoré lepšie fixujú telo pri náraze, ale súčasne chránia posádku v prípade nehody pred nadmerným ťahom bezpečnostného pásu.

Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV je vybavený kompletnou súpravou aktívnych bezpečnostných prvkov vrátane stabilizačného systému ASC, systému elektronickej kontroly trakcie TCL a protiblokovacieho brzdového systému ABS so systémom elektronického rozdeľovača brzdnej sily EBD. Ďalej sem patrí napr. systém prednostného brzdenia BOS, ktorý zaistí v kritickej situácii to, že brzdenie je uprednostnené pred akceleráciou, pokiaľ sú zošliapnuté oba pedále súčasne, systém signalizácie núdzového brzdenia ESS, ktorý automaticky aktivuje varovné svetlá, aby tak upozornil za vami idúce vozidlá a znížil pravdepodobnosť zrážky zozadu, alebo núdzový brzdový asistent EBA.

Pokiaľ ide o rozbiehanie sa do kopca, je Outlander PHEV sériovo vybavený asistentom rozjazdu do kopca HSA, ktorý automaticky podrží brzdu pri prešľapovaní z brzdového na plynový pedál, čím predchádza cúvnutiu vozidla pri rozbiehaní sa do kopca.

Adaptívny tempomat (ACC)

Adaptívny tempomat (ACC) prispôsobuje rýchlosť vozidla na udržanie stanovenej vzdialenosti medzi vozidlami nielen pri jazde vysokou konštantnou rýchlosťou, ale aj pri nízkych rýchlostiach, ako napríklad v dopravnej špičke. Naopak, systém zmiernenia následkov čelnej zrážky FCM znižuje riziko nárazu v kritickej situácii, kedy Outlander PHEV okamžite reaguje na iné, stojace vozidlá, prudkým zabrzdením. Systém kontroly jazdy v jazdnom pruhu LDW zas upozorní rozsvietenou kontrolkou a zvukovým signálom vodiča, že sa vozidlo chystá opustiť jazdný pruh.

Mitsubishi Outlander PHEV

Xenónové svetlomety Super-HID „Wide Vision“

Mitsubishi Outlander PHEV

Ďalším prvkom, ktorý prispieva k zlepšeniu aktívnej bezpečnosti sú predné xenónové svetlomety so systémom Super-HID „Wide Vision“, ktoré sú približne 1,4-krát výkonnejšie než bežné xenónové reflektory. Posunutím nízkotlakovej výbojky k hornej strane paraboly môže svetlo, ktoré predtým zostávalo nevyužité, svietiť dopredu a zabezpečiť svetelný tok 1 350 lumenov, ktorými pokrýva nesmierne široký úhol približne 80° zľava doprava na oboch stranách vozidla (celkovo 160°) namiesto 42° x 2 pri bežných xenónových reflektoroch.

Akustický varovný systém vozidla (AVAS)

Akustický varovný systém vozidla (AVAS) je bezpečnostný systém, ktorý upozorní chodcov pred blížiacim sa vozidlom v režime tichej elektrickej jazdy. Signalizáciu prispôsobuje rýchlosti vozidla a je aktívny až do dosiahnutia rýchlosti 35 km/h.

Mitsubishi Outlander PHEV

Elektricky ovládané piate dvere

Zadné výklopné dvere je možné ovládať pomocou systému diaľkového ovládania alebo spínača priamo z miesta vodiča. Piate dvere tak môžete pohodlne otvoriť a zatvoriť bez toho, aby ste museli vystúpiť z vozidla.

Parkovací asistent s kamerou

Mitsubishi Outlander PHEV

Pomocou zadnej kamery, ktorej obraz prenáša na dotykový display audiosystému bude parkovanie v meste ešte jednoduchšie. Na display sa pri cúvaní zobrazuje pohľad zo zadnej kamery a pomocné farebné linky znázorňujúce približný smer vozidla.


Dovozca SR: M Motors SK s.r.o., Panónska cesta 33, 851 04 Bratislava
www.mitsubishimotors.sk