Mitsubishi Outlander - Technológie WWW.MITSUBISHIMOTORS.SK
Informácie sú platné ku dňu 25.2.2017

Nový Mitsubishi Outlander – Technológie

Mitsubishi Outlander teraz dosahuje ešte lepšie jazdné vlastnosti a stabilitu na ceste vďaka prepracovanému podvozku a pohonnému ústrojenstvu. Outlander prináša množstvo nových prvkov, ako rozšírenie elektronicky riadeného pohonu všetkých kolies Multi Select o pokročilý systém S-AWC (Super-All Wheel Control) z ikonického modelu Lancer Evolution. Novinkou je celý rad vyspelých asistenčných systémov zameraných na zvýšenie Vášho komfortu a bezpečnosti. Samozrejmosťou je vysoko kvalitné remeselné spracovanie a príkladná ovládateľnosť s účinnou spätnou väzbou na povely vodiča. K tichému prostrediu v kabíne vozidla prispelo celkom 33 vylepšení zameraných na potlačenie hluku, vibrácií a chvenia, konkrétne od motora aj podvozka, a aerodynamického hluku.

Sofistikovaný systém pohonu všetkých kolies S-AWC

S-AWC

Systém S-AWC je inšpirovaný legendárnou technológiou Lancer Evolution. Unikátny pohon 4x4 poskytuje vodičovi ideálne podmienky pre bezpečnú jazdu pri akcelerácii, brzdení, zatáčaní a zmene smeru jazdy za použitia elektronicky riadenej spojky pohonu 4WD a aktívneho elektronicky ovládaného nápravového diferenciálu AFD. Systém má funkciu aktívneho stáčania vozidla AYC okolo zvislej osi. Výsledkom je zlepšenie prechádzania zákrut, jazdnej stability a prenosu výkonu pri zachovaní priaznivej spotreby paliva.

Outlander disponuje 4 režimami jazdy:

  • AWC ECO pre nízku spotrebu paliva za normálnych podmienok prenáša hnací moment výhradne na predné kolesá, aby dosiahol čo najnižšiu spotrebu paliva; ak zaznamená klzký povrch, automaticky sa prepne na 4WD.
  • NORMAL pre optimálny pohon 4WD pre stále použitie reguluje prenos hnacieho momentu na jednotlivé kolesá v súlade s jazdnými podmienkami.
  • SNOW pre klzké povrchy zabezpečuje optimálne záberové schopnosti a ovládateľnosť za jazdy na zľadovatených či zasnežených vozovkách alebo inom klzkom povrchu.
  • LOCK pre najvyššiu trakciu a najvyššie využitie 4WD na akomkoľvek povrchu (vrátane pevného povrchu) a v akejkoľvek rýchlosti.


Temperamentný výkon

Nový Mitsubishi Outlander dokáže ponúknuť vysoký výkon, vrátane pôsobivej akcelerácie a výbornej odozvy riadenia, to všetko pri nízkej spotrebe paliva a emisiách CO2.


Vznetový motor „4N14“ 2.2 DI-D s výkonom 110 kW (150 koní), tzv. „čistý turbodiesel“


2.2 DI-D

Tento agregát je súčasťou série úplne nových naftových motorov 4N1, ultraefektívnych celohliníkových jednotiek s rozvodom ventilov DOHC, ktoré sa vyznačujú jedním z najnižších kompresných pomerov (14,9:1). Je výsledkom spolupráce spoločnosti Mitsubishi Motors Corporation a Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. Okrem výrazného zníženia celkovej hmotnosti a lepších dynamických vlastností je tento motor charakteristický nižšou spotrebou paliva a úrovňou emisií, veľmi priaznivým prejavom bez vibrácií a hluku. Optimalizované preplňovanie zabezpečuje lepší priebeh krútiaceho momentu, s maximálnou hodnotou od nízkych otáčok motora. Nastavenie lopatiek turbodúchadla a plniaceho tlaku bolo upravené pre zvýšenie krútiaceho momentu v oblasti nízkeho zaťaženia motora.

Motorizácia 2.2 DI-D je k dispozícii výhradne s pohonom 4WD so 6-stupňovou manuálnou alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou.


Zážihový motor „4J11“ 2.0 MIVEC s výkonom 110 kW (150 koní) s technológiou SMART MIVEC


MIVEC

Tento motor skonštruovaný špeciálne pre Mitsubishi Outlander využíva systém SMART MIVEC s plynulo premenlivým zdvihom sacích ventilov od 1,5 mm do 10 mm, dobou ich otvorenia a načasovaním otvorenia sacích a výfukových ventilov voči natočeniu kľukového hriadeľa. Zlepšuje spotrebu paliva tým, že znižuje sacie straty, nedochádza k rázovým tlakovým zmenám v sacom potrubí, kedy je vstrekované palivo lepšie odparené a efektívnejšie využité. Vďaka použitiu rozvodu ventilov SOHC bola dosiahnutá nižšia hmotnosť a menší rozmer motora. Novým uložením motora sa docielilo podstatné zníženie prenosu vibrácií a hluku do karosérie. Dosahovaná nízka spotreba paliva a emise CO2 sa odvíja jednak od vysokej flexibility motora, ale tiež od jeho kompaktnosti, hmotnosti a zníženia plniacich strát.

Motorizácia 2.0 MIVEC je k dispozícii s pohonom 2WD a 5-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo s pohonom 4WD a bezstupňovou automatickou prevodovkou CVT.










Automatická 6stupňová prevodovka

6-stupňová automatická prevodovka je dokonale vyladená pre plynulú a pohodlnú jazdu. Napriek tomu pri zošliapnutí plynového pedálu dokáže Mitsubishi Outlander pohotovo zrýchliť pri každej rýchlosti. Rýchlostné stupne môže vodič taktiež meniť manuálne pomocou páčok radenia pod volantom.

MIVEC

Bezstupňová prevodovka INVECS-III CVT

Vyspelá prevodovka CVT s plynulo meniteľným prevodovým pomerom sa automaticky prispôsobuje momentálnym jazdným podmienkam. Vďaka nej modernizovaný Mitsubishi Outlander plynule a svižne zrýchli, kedykoľvek zošliapnete plynový pedál, a zároveň dosahuje mimoriadne priaznivú spotrebu paliva, čím prekonáva tradičné automatické prevodovky. Pri plnom zošliapnutí plynového pedála prevodovka okamžite podradí, avšak motor si aj naďalej zachová tichý chod. Ucítite mohutný záťah, ktorý Vám vnesie úsmev do tváre. Po novom bola táto prevodovka doplnená o funkciu Step up Shift, ktorá navodzuje pocit zmeny rýchlostných stupňov ako pri klasickej automatickej prevodovke. Ak preferujete manuálne radenie, môžete meniť 6 prednastavených rýchlostných stupňov v športovom móde pomocou ovládacích páčok pod volantom.


Inteligentné systémy prispievajú k bezpečnej jazde


Systém FCM (Forward Collision Mitigation)

Outlander je vybavený pokročilými bezpečnostnými technológiami vrátane systému prevencie a zmierňovania následkov čelného nárazu FCM (Forward Collision Mitigation), ktorý znižuje riziko zrážky v kritickej situácii, keď Outlander reaguje na blížiacu sa prekážku najskôr varovaním vodiča a následne prudkým automatickým brzdením. Rozpoznáva vozidlá a chodcov pohybujúcich sa pred vozidlom pomocou kamery a laserového radaru.

FCM brake


Systém monitorovania a podpory udržovania jazdného pruhu LDW (Lane Departure Warning) vrátane asistenta zmeny jazdného pruhu LCA (Lane Change Assistant)

Systém LDW Vás upozorní rozsvietenou kontrolkou a zvukovým signálom na skutočnosť, že sa vozidlo chystá opustiť jazdný pruh bez toho, aby boli použité smerové svetlá. Asistent LCA Vás upozorní v prípade, že sa chystá zmeniť jazdný pruh (pri aktivovaných smerových svetlách) a v tomto pruhu sa za ním pohybuje iné vozidlo vyššou rýchlosťou v rovnakom smere.

LDW


Systém sledovania mŕtveho uhlu (BSW)

Táto bezpečnostná funkcia používa radarové senzory umiestnené v zadnom nárazníku na to, aby rozpoznala iné vozidlá v mŕtvych uhloch za Vašim vozidlom či po jeho stranách. Senzory rozpoznajú iné vozidlá až do vzdialenosti cca 70 m, záleží na tom, ako rýchlo sa Vaše vozidlo pohybuje. Na prístrojovom paneli sa rozsvieti kontrolka, keď je systém aktivovaný. Ak systém rozpozná vozidlo v okolí, upozorní Vás akustickým signálom (ak sú zapnuté smerové ukazovatele) a v spätnom zrkadle na príslušnej strane sa rozsvieti kontrolka.

BSW



tempomat

Tempomat

Rýchlosť vozidla sa udržiava automaticky bez nutnosti používať plynový pedál, čo prispieva k vyššiemu pohodliu na dlhých trasách. Systém sa samočinne deaktivuje zošliapnutím brzdového pedálu.









adaptívny tempomat

Adaptívny tempomat ACC

Adaptívny tempomat prispôsobuje rýchlosť nového Outlandera tak, aby udržal predvolenú vzdialenosť od vozidiel idúcich pred Vami, a to nielen pri jazde vysokou konštantnou rýchlosťou, ale aj pri nízkych rýchlostiach, ako napr. v dopravnej špičke. Znižuje tak stres vodiča, obzvlášť pri jazde v dopravných kolónach na diaľnici.

adaptívny tempomat


obmedzovač rýchlosti

Obmedzovač rýchlosti

Obmedzovač rýchlosti zabraňuje vozidlu vo väčšine situácií prekročiť Vami nastavenú rýchlosť. Ak by napriek tomu došlo k jej prekročeniu (napr. pri jazde z kopca), zobrazí sa varovanie a súčasne zaznie výstražný signál.
















Automatické diaľkové svetlá

Pre zvýšenie bezpečnosti, komfortu a riadenie vozidla v noci sa diaľkové svetlá automaticky prepnú na stretávacie, ak systém pred Vami rozpozná iné vozidlá a automaticky sa následne prepnú späť na diaľkové svetlá. Nemusíte tak venovať toľko pozornosti neustálemu prepínaniu medzi diaľkovými a stretávacími svetlami.

světla

svetlá

Vnútorné spätné zrkadlo s automatickým zatmievaním

Vnútorné zrkadlo automaticky zabraňuje oslňovaniu od svetlometov za Vami idúcich vozidiel, aby bol zachovaný ničím nerušený výhľad v záujme čo najbezpečnejšej jazdy.






Vyspelé bezpečnostné systémy uľahčujú parkovanie


Funkcia sledovania okolia vozidla (Multi Around View Monitor)

Vodič si môže v rôznych kombináciách zobrazovať zábery kamier umiestnených vpredu, vzadu a po stranách vozidla (vrátane pohľadu z vtáčej perspektívy), a odhaliť tak prekážky v mŕtvych uhloch výhľadu napr. pri parkovaní.

Multi Around View Monitor



RCTA

Systém sledovania dopravnej situácie za vozidlom (RCTA)

Pri aktivácii systému RCTA sa na prístrojovom paneli rozsvieti kontrolka. Ak radarové snímače umiestnené v zadnom nárazníku pri zaradenej spiatočke rozpoznajú, že sa blíži iné vozidlo, spustí sa varovná zvuková signalizácia a v oboch spätných zrkadlách začnú blikať kontrolky.







Ultrazvukový systém zmiernenia nežiadúcej akcelerácie (UMS)

UMS

Ak predné alebo zadné senzory zaznamenajú v blízkosti vozidla prekážku, pomôžu zabrániť kolízii pri parkovaní spustením varovnej zvukovej signalizácie a zobrazením varovnej správy. Reguluje sa aj výkon motora pre prípad, že by ste nechtiac zošliapli plynový pedál.





Prvky pasívnej bezpečnosti


RISE

Konštrukcia karosérie RISE

K vysokej bezpečnosti v prípade nehody výrazne prispieva bezpečnostná konštrukcia RISE (zkr. „Reinforced Impact Safety Evolution“) od Mitsubishi Motors, ktorá účinne pohlcuje energiu a pomáha zabezpečiť neporušenosť kabíny. Poskytuje posádke zvýšenú ochranu pri kolíziách z akéhokoľvek smeru, dokonca aj pri zrážke s vozidlom inej výšky či hmotnosti. Zároveň pomáha chrániť palivový systém pred poškodením pri náraze zozadu.


7 airbagov

V prípade nehody chráni cestujúcich sedem airbagov schopných pohlcovať nárazové sily. Sústava zahŕňa čelné, bočné a hlavové airbagy a kolenný airbag vodiča. Predné sedadlá sú vybavené bezpečnostnými pásmi s predpínačmi a obmedzovačmi sily, ktoré lepšie fixujú telo pri náraze a súčasne chránia posádku v prípade nehody pred nadmerným ťahom bezpečnostného pásu.

7 airbagov

euroNCAP

Maximálne ocenenie v nárazových testoch

Za svoje skvelé bezpečnostné parametre získal Outlander v roku 2012 maximálne päťhviezdičkové hodnotenie v bezpečnostných testoch Euro NCAP a v roku 2013 potom nové ocenenie „Euro NCAP Advanced“ (za systém predchádzania čelnej zrážke FCM).

Prvky aktívnej bezpečnosti


Systém aktívneho riadenia stability (ASC)

Ak kolesá stratia záber pri jazde na klzkom povrchu alebo v zákrute, systém ASC automaticky reguluje výkon motora a vyvíja brzdnú silu na príslušné kolesá, aby bola zabezpečená kontrola nad vozidlom a zabránilo sa šmyku.

ASC

Asistent rozjazdu do kopca (HSA)

Systém HSA pri rozjazde v prudkom kopci pomáha zabrániť nechcenému cúvnutiu vozidla po uvoľnení brzdového pedálu - vozidlo brzdí počas ďalších max. 2 sekúnd, kým nezošliapnete plynový pedál.

HSA

Skvelá viditeľnosť v každom počasí


LED svetlomety

LED svetlomety

Úplnou novinkou po prvýkrát použitou v Mitsubishi sú nové LED hlavné svetlomety, ktoré sa skladajú z dvoch vedľa seba umiestnených projektorov. Jasne osvetlia cestu pred vozidlom, aby ste aj za zníženej viditeľnosti bezpečne rozpoznali prekážku. Vďaka použitej technológii LED výrazne prispievajú k úspore elektrickej energie. Sú kombinované so svetlami pre denné svietenie (DRL) s 12 LED diódami, vďaka ktorým ľahko rozpoznáte Outlander už z diaľky. Aby bola zabezpečená viditeľnosť za každej situácie, sú LED svetlomety štandardne vybavené ostrekovačmi.







LED hmlové svetlá

Predné LED hmlové svetlá

Reflektorové hmlové svetlá s prepracovanou konštrukciou LED vďaka jasne bielemu lúču svetla osvietia vozovku zreteľnejšie než klasické hmlové svetlá. Použitie technológie LED viedlo k zníženiu spotreby energie z 19 W na 5,4 W.









Moderné technológie pre Váš väčší komfort


Dokonalé odhlučnenie interiéru

Pôžitok z kultivovanej jazdy v novom Outlanderi je ešte príjemnejší vďaka dokonalému odhlučneniu interiéru. K tichému prostrediu v kabíne vozidla prispelo celkom 33 vylepšení zameraných na potlačenie hluku, vibrácií a chvenia, konkrétne od motora aj podvozka a aerodynamického hluku. Tie sa týkali rôznych oblastí v rámci celého vozidla - karosérie, motora, zavesenia kolies, samotných kolies, zvukovo izolovaných skiel, dynamických tlmičov zabudovaných na rôznych miestach a súčastiach atď. - až po úpravy systému tesnení dverí s cieľom dosiahnuť kvalitnejšie tlmené cvaknutie pri zatvorení dverí. Vykonané opatrenia sa odrazili v oveľa tichšom prostredí v kabíne vozidla, čo je zárukou príjemnejšieho cestovania aj priateľskejšej atmosféry na palube; dôkazom je lepší index zrozumiteľnosti reči v kabíne, t.j. možnosť konverzovať za jazdy bez potreby zvýšiť hlas.



Inteligentný systém bezkľúčového ovládania centrálneho zamykania

Inteligentný systém bezkľúčového ovládania centrálneho zamykania

Mitsubishi Outlander je vybavený inteligentným systémom bezkľúčového ovládania centrálneho zamykania s tlačidlom zapaľovania START / STOP. Prostredníctvom tlačidiel na vonkajších kľučkách predných dverí a na piatych dverách môžete príslušné dvere zamknúť či odomknúť jednoduchým stlačením. Motor je možné spustiť alebo vypnúť jednoduchým stlačením tlačidla zapaľovania. Elektronický kľúč od vozidla stačí mať pri sebe, bez toho aby ste ho museli vyberať z vrecka.






Elektrická parkovacia brzda

Elektrická parkovacia brzda s pridanou funkciou Auto Hold

Parkovacia brzda umiestnená na stredovej konzole sa ľahko ovláda prostredníctvom štýlového spínača. Jednoducho stačí vypínač zdvihnúť hore, ak vozidlo chcete zabrzdiť alebo ho naopak stlačiť, ak vozidlo chcete odbrzdiť. Keď zastavíte na križovatke, pridaná funkcia Brake Auto Hold zabráni pohybu vozidla, aj keď uvoľníte nohu z brzdového pedálu. Zošliapnutie plynového pedála brzdy uvoľní.












Elektricky ovládané 5. dvere

Elektricky ovládané 5. dvere

Zadné výklopné dvere môžete otvárať a zatvárať čisto elektricky, stačí jednoducho stlačiť spínač vedľa sedadla vodiča.









Vyhrievané predné sklo

Vyhrievané predné sklo

Vykurovacie drôtiky rozvedené po celej ploche čelného skla odstránia zahmlenie či námrazu a zabezpečia tak lepšiu viditeľnosť v ďaleko kratšom čase než pri použití klasického kúrenia.







Vyhrievaný volant

Vyhrievaný volant prispieva k pohodlnému cestovaniu za chladných dní. Spínač vyhrievania je prakticky umiestnený na stredovom paneli.



Dažďový senzor

Dažďový senzor a senzor automatického rozsvietenia svetiel

Senzor rozsvietenia svetiel automaticky aktivuje svetlomety, akonáhle sa zotmie. Dažďový senzor aktivuje stierače čelného skla automaticky, ak sú na prednom skle detekované kvapky.









Dvojzónová automatická klimatizácia

Dvojzónová automatická klimatizácia

Vďaka dvojzónovej klimatizácii je možné nastaviť individuálne teplotu pre sedadlo vodiča a sedadlo spolujazdca.







Vyspelé telematické systémy


2DIN audiosystém s dotykovým displejom

2DIN audiosystém s dotykovým displejom

Vo vybraných verziách si cestujúci môžu vychutnať špičkový 2DIN audiosystém s 6,1" farebným dotykovým LCD displejom, rádiom LW / MW / FM a CD / MP3 prehrávačom. O kvalitné ozvučenie sa stará šesť reproduktorov rozmiestnených po celom vozidle.

Navigačná sústava s čítačkou SD kariet (MMCS)

Táto centrálna dotyková obrazovka s vysokým rozlíšením uľahčuje ovládanie a zreteľne Vás informuje o dosiahnutých parametroch ECO jazdy, ako je spotreba energie a dojazd. S ohľadom na vyššiu bezpečnosť jazdy sa pri cúvaní na displeji ukazuje ajobraz z parkovacích kamier. Multimediálny navigačný systém MMCS obsahuje funkcie ako 3D zobrazovanie máp, prijímač digitálneho rádia DAB, 7-palcový dotykový LCD displej, audiosystém Rockford Fosgate (710 W) s efektným ozvučením DTS Neural Surround™ prostredníctvom 9 reproduktorov, rádio LW / MW / FM, CD / MP3 a 2 x SD vstup.

Bluetooth® hands-free LINK-SYSTEM

Zostaňte v spojení a zachovajte si bezpečnú kontrolu vďaka hands-free sade. Pripojte svoj mobilný telefón podporujúci technológiu Bluetooth® a vďaka funkcii hlasového ovládania budete môcť uskutočňovať hovory s rukami na volante.

LINK-SYSTEM Systém automatického zastavenia a naštartovania motora

Ochrana životného prostredia

Systém automatického zastavenia a naštartovania motora (AS&G) a systém podpory úspornej jazdy (ECO) navyše ponúka všestrannú podporu úspornej jazdy. Vyladený aerodynamický tvar vozidla a ľahká karoséria významným spôsobom znižujú energetické straty. Tieto vynikajúce ekologické parametre, ktoré sa súčasne prejavujú v úspore paliva, uspokoja aj toho najnáročnejšieho vodiča. Dosiahnuté boli pri zachovaní dokonalého pôžitku z jazdy, na ktorý sú majitelia vozidiel značky Mitsubishi už dlhé roky zvyknutí.

Funkcia automatického zastavenia a naštartovania motora AS&G znižuje spotrebu paliva a emisie CO2 tým, že automaticky vypína pohonnú jednotku pri zastavení vozidla, napr. pri čakaní na semaforoch. Princíp fungovania je veľmi jednoduchý. Pri vyradení rýchlosti a vrátení pedálu spojky do pôvodnej polohy sa motor sám vypne. Motor sa automaticky opäť naštartuje v okamihu, keď zošliapnete spojkový pedál, aby ste mohli zaradiť rýchlostný stupeň pri rozjazde z križovatky.



Systém podpory úspornej (ECO) jazdy

Systém automaticky monitoruje spôsob jazdy vodiča z hľadiska využitia paliva a vyhodnocuje. Vodič môže sledovať ekologickosť / ekonomickosť prevádzky prostredníctvom ukazovateľa na palubnom počítači. Skóre úspornej jazdy sa zobrazuje počas určeného časového obdobia, čo napomáha k zlepšeniu návykov vodiča jazdiť stále úspornejšie. Stlačením tlačidla režimu ECO môže vodič aktivovať úspornejší chod motora, klimatizácie a sústavy pohonu 4WD.

Systém podpory úspornej (ECO) jízdy





Dovozca SR: M Motors SK s.r.o., Panónska cesta 33, 851 04 Bratislava
www.mitsubishimotors.sk