Mitsubishi L200 - Technológie WWW.MITSUBISHIMOTORS.SK
Informácie sú platné ku dňu 20.1.2017

Mitsubishi L200 – Technológie

Motory novej generácie s najnižšou spotrebou v triede

Nové Mitsubishi L200 prichádza s úplne novou radou vznetových motorov MIVEC s objemom 2.4 litra s typovým označením 4N15. Tento motor, ktorý je výsledkom spolupráce Mitsubishi Motors Corporation a Mitsubishi Heavy Industries, Ltd., predstavuje ultra-úsporný rad celohliníkových vznetových štvorvalcov DOHC 16v s rozvodom paliva typu common rail a s priamym vstrekovaním paliva, pýšiaci sa jednou z najnižších hodnôt kompresného pomeru v celom odvetví 15,5: 1.

Systém MIVEC, ktorý je v prípade tohto motora použitý pre ventilový rozvod na strane nasávania, upravuje časovanie, zdvih a dobu otvorenia ventilov prostredníctvom dvoch rôznych profilov vačky. Kľúčovou myšlienkou je zabezpečiť lepšiu reguláciu nasávania vzduchu v záujme vyššej efektívnosti a výkonu, a to v širšom spektre otáčok motora, a samozrejme aj s ohľadom na čo najnižšiu spotrebu paliva a emisie.

V novej Mitsubishi L200 je systém MIVEC použitý vôbec prvýkrát v rámci terénnych pick-pov. Okrem časovania MIVEC tieto motory disponujú aj systémom common rail s vysokým vstrekovacím tlakom 2000 barov, viacnásobným vstrekom paliva (celkovo k nemu dochádza v 3 fázach), upraveným tvarom spaľovacej komory a mimoriadne tichou rozvodovou reťazou.

Turbodúchadlo s variabilnou geometriou vďaka nižšiemu zotrvačnému momentu okamžite produkuje mohutnejší ťah už od nižších otáčok a prispieva k plynulému zrýchleniu pri vyšších otáčkach. Medzichladič zabezpečuje optimálne ochladzovanie vzduchu v záujme ďalšieho zvýšenia účinnosti spaľovania.

Výsledkom je výkonný motor s pružnou odozvou a veľmi tichým chodom, minimom vibrácií, nižšou hmotnosťou a optimalizovaným spaľovaním, vďaka ktorému Mitsubishi L200 dosahuje najnižšiu spotrebu paliva a úroveň emisií v triede.

Turbodiesel MIVEC vyvinutý pre športový pick-up Mitsubishi L200 dosahuje výkon 133 kW (pri 3 500 ot. / min.) a krútiaci moment 430 Nm (pri 2 500 ot. / min). Toto sú dostatočné parametre pre to, aby Mitsubishi L200 zvládla aj skutočne náročný terén.

Druhou pohonnou jednotkou v ponuke je preplňovaný vznetový motor 2.4 DI-D s výkonom 113 kW (pri 3 500 ot. / min.) a krútiacim momentom 380 Nm (pri 1 500 - 2 500 ot. / min). Tento motor dosahuje vďaka ľahkému celohliníkovému bloku a presnému systému vstrekovania paliva typu Common Rail pozoruhodne nízku spotrebu paliva a nízke emisie CO2, avšak zároveň vykazuje energickú odozvu a solídny krútiaci moment, ktorý uvítate v náročných pracovných podmienkach ako aj pri trávení voľného času. Systém (AS&G) znižuje spotrebu paliva a emisie CO2 automatickým vypínaním motora, keď sa vozidlo nachádza v pokoji, ako napríklad pri čakaní na semaforoch. Akonáhle zošliapnete pedál spojky, motor sa okamžite naštartuje a vozidlo je pripravené na jazdu.

Ak túžite po jednoduchej ovládateľnosti, vyberte hladko radiacu päťstupňovú automatickú prevodovku. V režime Sport môžete radiť hore aj dole krátkym pohybom zápästia, a vychutnať si tak potešenie zo športovej jazdy - podobne ako pri vozidlách s manuálnou prevodovkou.

Šesťstupňová manuálne radená prevodovka sprostredkuje úplnú kontrolu nad výkonom podľa aktuálnych jazdných podmienok. Robustná radiaca páka s kratšími dráhami a zľahka ovládateľný pedál spojky Vám zabezpečí ľahšiu kontrolu nad riadením. Široké rozpätie prevodových stupňov zároveň prispieva k priaznivej spotrebe paliva.



Jediný pickup s pohonom 4WD Super Select II


Spoľahlivý a osvedčený pohon 4WD v spojení s vyspelým podvozkom zachováva maximálny kontakt s jazdným povrchom, vďaka čomu máte v každej situácii úplnú kontrolu nad vozidlom.

Systém 4WD Super Select bol pôvodne vyvinutý pre legendárny model Mitsubishi Pajero. Vďaka mezinápravovému diferenciálu umožňuje ponechať systém 4WD zaradený i na spevnenom povrchu. Pomocou voliča režimu pohonu môžete prepnúť počas jazdy z pohonu 2WD (2H) na 4WD (4H) v závislosti od momentálnych podmienok, a to až do rýchlosti 100 km/h. Ak sa dostanete do nepriaznivých podmienok, prepnete na režim 4HLc určený pre členitý terén alebo na režim 4LLc určený pre stúpanie do prudkého svahu, bahno či hlboký sneh.

Uzávierka zadného diferenciálu

Po uzavretí diferenciálu zadnej nápravy sa minimalizuje rozdielna rýchlosť otáčania zadných kolies, čo je zárukou maximálnych záberových schopností i na piesčitom povrchu, v bahne a na kameňoch. Uzávierka zadného diferenciálu je k dispozícii v kombinácii so systémom pohonu 4WD Easy Select.


Vynikajúce manévrovacie schopnosti s najmenším polomerom otáčania v triede 5,9 m

Vzhľadom k rozmerom vozidla má L200 prekvapivo malý polomer otáčania, a tak sa s ním mimoriadne ľahko parkuje alebo manévruje v tesných priestoroch.

Vďaka športovému radeniu, presnej spätnej väzbe s optimálnym nastavením účinku posilňovača a ľahkej ovládateľnosti sa jazda vo vozidle stane pre vodiča odpočinkom. Medzi krajnými polohami stačí len 3,8 otáčok volantu.

Robustný podvozok, vynikajúca torzná tuhosť a najvyššia prepravná kapacita v triede

Robustný podvozok používa dvojité lichobežníky s vinutými pružinami a stabilizátory na prednej náprave. Tuhšie vinuté pružiny zavesenia predných kolies a väčšie stabilizátory znamenajú rýchlejšie reakcie a bezpečnejšiu jazdu, najmä ak je vodič nútený k náhlej zmene smeru jazdy, napríklad kvôli vyhnutiu sa nečakanej prekážke na ceste. Na zadnej náprave zachovali konštruktéri listové perá, ktorých pozícia sa upravila a takisto sa zväčšila ich dĺžka pre zvýšenie nosnosti pri súčasnom zachovaní čo najlepších jazdných vlastností.


Uvedené úpravy sa odrazili na vyššom pohodlí na spevnených vozovkách aj vo väčšej stabilite pri jazde v teréne pri minimálnom nakláňaní karosérie. K vynikajúcej torznej tuhosti prispieva osvedčená architektúra s karosériou na podvozkovom ráme, nevyhnutná pre náročné prevádzkové potreby pick-upu. Nová generácia Mitsubishi L200 sa pýši modernizovaným a zosilneným rámom podvozka s torznou tuhosťou vylepšenou o 7% oproti predchádzajúcej generácii.

Pevnejšia konštrukcia motorového priestoru s dvojitým zabezpečovacím mechanizmom kapoty prispieva k vyššej odolnosti aj bezpečnosti. Ložná plocha je v zadných rohoch špeciálne vystužená s cieľom rozložiť energiu nárazu v prípade posunutia nákladu a zabrániť prípadnému poškodeniu, ako sú napr. praskliny na bočných paneloch.


Výsledkom týchto zlepšení je vysoká nosnosť prepravovaného nákladu na korbe až 960 kg, ťažná kapacita prívesu 3 100 kg. Celkovo teda nová Mitsubishi L200 prepraví až 4 060 kg nákladu..

Dokonalé terénne schopnosti

Na cestách Vás môže prekvapiť všeličo. Aby Vás žiadna situácia nezaskočila, je nová Mitsubishi L200 navrhnutá tak, aby zdolala akýkoľvek terén. Aj ten najstrmší.

Vďaka krátkym previsom má vysoký predný nájazdový uhol 30 stupňov, a zadný nájazdový uhol 25 stupňov pri prevedení Club Cab a Double Cab vo výbave Invite, resp. 22 stupňov pri verzii Double Cab vo výbave Intense. Vynikajúca svetlá výška medzi nápravami 235 mm (v kombinácii so 17" kolesami) prispieva k vysokému prejazdovému uhlu 24 stupňov.

Nová Mitsubishi L200 zvládne brodiť až 600 mm hlbokým potokom.


Jedinečný aerodynamický tvar

Tvar karosérie novej Mitsubishi L200 je vytvorený s pomocou modernej počítačovej simulácie tak, aby vďaka prvotriednemu koeficientu aerodynamického odporu vzduchu Cd 0.40* dokonale preplávala vzduchom, čo prispieva k mimoriadne nízkej úrovni hluku v kabíne a nízkej spotrebe paliva, lepšiemu zrýchleniu a jazdnej stabilite.

Priestorná, pohodlná a tichá kabína

Mitsubishi L200 Double Cab poskytuje najväčší vnútorný priestor v triede. Vychádza z koncepcie "Ultimate Sport Utility Truck" a ponúka pohodlnú jazdu porovnateľnú s komfortom osobného automobilu.

V prvom rade môžeme menovať sedadlá, ktoré oproti predchodcovi prešli výrazným vylepšením. Nový materiál sedadiel doslova objíme telo pasažiera a potláča námahu na dlhých cestách. Okrem lepších sedadiel majú na jazdnom pohodlí zásluhu aj ďalšie vylepšenia.

K veľkorysému priestrannému interiéru významne prispieva najmä prepracovaná "J" krivka zadnej časti kabíny v prevedení Double Cab, ktorá efektívne rozdeľuje priestor medzi kabínu a ložnú plochu.

Zásadným spôsobom sa zväčšila činnosť pružných lôžok upevnenia karosérie, t.j. tlmiacej hmoty medzi podvozkom a kabínou vozidla (plocha pohlcujúca nárazy sa oproti predchádzajúcej generácii viac ako zdvojnásobila). Tento komponent zohráva dôležitú úlohu v potláčaní vibrácií pôvodom od kolies, vozovky a motora. Zvýšením účinnosti tlmenia sa podarilo potlačiť vibrácie, a teda zásadným spôsobom zvýšiť jazdné pohodlie a utlmiť hluk.

Pri prevedení Club Cab je na každej strane použitá dvojica protismerne sa otvárajúcich dverí. Toto riešenie umožnilo absenciu prostredného stĺpika, čím sa výrazne uľahčilo nastupovanie / vystupovanie osôb aj nakladanie / vykladanie nákladu.


Vynikajúca bezpečnosť

L200 využíva bezpečnostnú konštrukciu skeletu kompaktnej karosérie Mitsubishi RISE (Reinforced Impact Safety Evolution), čím je výrazne zvýšená bezpečnosť posádky pri kolízii. Robustná konštrukcia vozidla účinne pohlcuje energiu, ktorá vzniká pri náraze, a zároveň udržuje celistvosť vyvýšenej kabíny.

Karoséria vozidla je extrémne robustná a zároveň ľahká vďaka vysokopevnostnej oceli, z ktorej je vyrobená. Robustnosť karosérie prispieva k vysokej bezpečnosti v prípade kolízie. Pri náraze je posádka chránená 7 airbagmi. Systém SRS airbagov zahŕňa čelné airbagy, bočné airbagy, okenné airbagy vpredu a kolenný airbag vodiča, ktorý značne znižuje riziko poranenia dolných končatín.

Active Stability & Traction Control (ASTC) nezávisle reguluje brzdnú silu pôsobiacu na kolesá, a tak pri zatáčaní udržuje vynikajúcu stabilitu vozidla. Senzory analyzujú pohyb vozidla a určujú, či nedochádza k bočnému preklzu. Systém zároveň zabraňuje preklzu kolies pri rozjazde tak, že prispôsobí výkon motora, prípadne pretáčajúce sa kolesá pribrzdí.

Trailer Stability Assist (TSA) zvyšuje stabilitu pri jazde s prívesom. Ak systém zachytí vybočenie prívesu, automaticky začne regulovať výkon motora a brzdnú silu prenášanú na jednotlivé kolesá, aby stabilizoval ako vozidlo tak aj príves.

Jazdný komfort

Nastaviteľný tempomat automaticky udržiava rýchlosť vozidla bez nutnosti používať plynový pedál, čo prispieva k vyššiemu pohodliu na dlhých trasách. Systém sa samočinne deaktivuje zošliapnutím brzdového pedála.

Nastaviteľný obmedzovač rýchlosti bráni vozidlu v prekročení rýchlosti, ktorú si sami zvolíte. Ak dôjde pri jazde z kopca k prekročeniu nastavenej rýchlosti, objaví sa výstražná kontrolka na displeji a zaznie zvukový signál, ktorý Vás upozorní, že je potrebné použiť brzdy.

Ak vozidlo pri rýchlosti väčšej ako 65 km/h bez príčiny vybočí zo svojho pruhu, asistent jazdy v pruhoch (LDW) túto skutočnosť pomocou kamier okamžite detekuje a upozorní vodiča rozsvietením výstražnej kontrolky a zvukovým signálom.

Asistent rozjazdu do kopca (HSA) uľahčuje rozjazd do prudkého svahu. Systém HSA zabráni nechcenému cúvnutiu tým, že po uvoľnení brzdového pedálu udržuje brzdnú silu po dobu až 2 sekúnd, kým vodič nezošliapne pedál plynu.

Nízke prevádzkové náklady

Pre užívateľa jednotonových pick-upov, najmä z komerčnej sféry, sú nanajvýš dôležité prevádzkové náklady.

Preto sa už v raných fázach vývoja novej L200 kládol dôraz na zníženie prevádzkových nákladov:

  • Nižšia spotreba paliva (najnižšia v triede) iba 6,4 l/100 km
  • Predĺženie intervalu výmeny oleja v novej L200 z predchádzajúcich 15 na 20 tisíc km
  • Predĺženie intervalu kontroly ventilovej vôle z 30 na 60 tis. km
  • Predĺženie intervalu výmeny chladiacej kvapaliny motora z 60 na 180 tis. Km
  • Použitie bezúdržbovej rozvodovej reťaze
  • Servisný interval automatickej prevodovky predtým 80 tis. km, teraz bezúdržbové prevedenie

Dovozca SR: M Motors SK s.r.o., Panónska cesta 33, 851 04 Bratislava
www.mitsubishimotors.sk